Folat?

febjuli

Andre møte med forumet
Hvor får man tak i det? Er det forskjellige typer av det? Har hørt at det smaker helt for j**lig, så ønsker en som ikke smaker noe voldsomt!

Ved svangerskap nr1, tok jeg ikke folat... men ønsker det nå pga risikoen om å miste! :/ 
 
På apoteket. Finnes vel noen ulike. Har ikke tenkt på noe spes med smaken, man svelger den jo hel? Finnes også en som heter Gravitamin med flere vitaminer/stoffer man trenger i, på billigetester.no.
 
Du kjøper dem på apoteket ja, de står i vitaminhyllen. De er bittesmå, som p-piller, og de smaker ingen verdens ting. Du skal jo svelge dem hele :)
 
Smaker ingen verdens ting! :) Jeg har tatt de bittesmå hvite pillene lenge, når jeg kjøpte nye nå, kjøpte jeg en samlepakke med folat og vitaminer beregnet for gravide. Viktig å ta uansett form:)
 
Jeg tok vanlig folat før jeg ble gravid, og har gått over på denne samlepakken som Liol har. Den er veldig grei, for da får man alt man måtte behøve :)
Folat er viktig før graviditet, og de første 3 mnd for å minske risikoen for ryggmargsbrokk :)
 
Folat tar man for å minske risikoen for ryggmargsbrokk, ikke for å redusere sjansene for å miste. Tar selvfølgelig folat og d er jo noe alle som planlegger og bli gravide eller er gravide bør ta. :-)
 
Flinke dere er :) Jeg tok det når jeg planlagde å bli gravid og første trimester i mine forrige svangerskap,,,,,nå klarer jeg ikke svelge tabletter...brekker meg:( Jeg tar tran hver dag da:)
 
Back
Topp