Folat

Lilletåa

Elsker forumet
Har dere tatt folat før dere ble gravide? Jeg gjorde det første gang, men glemte det nå, så har nettopp begynt med tabeletter ;) (uke 5)

Jeg ante ikke at man skulle ta det FØR man ble gravid, men leste om det ETTERPÅ.. :P Typisk :) Men begynte så fort jeg fikk en positiv prøve :)

Jeg prøvde å huske det før jeg ble gravid, men det ble ikke helt regelmessig... men begynte dagen jeg stod med positiv test (4+0) og har siden tatt hver dag sammen med multivitaminer :)

Legen min sa jeg skulle starte allerede når vi ble prøver så har gått på d allerede i 8 mnd. :-)

Har tatt! Var ikke superflink å huske før positiv test, men ikke så aller værst :) 

Nei var ikke planlagt så ikke tatt folat før jeg oppdaget graviditeten.

Jeg tok folat da vi begynte å prøve for 2 år siden.. men etter litt over 1 år måtte jeg bare legge fra meg alt som minnet meg om prøving... men startet igjen med en gang testen var positiv :)

hehe har gått på det i 2år...så bør ha nok... nå tar jeg de som heter gravitamin- inneholder folat og andre vitaminer

jeg begynte med det når eg testet positivt. Kjøpte en sånn gravidpakke på apoteket. Da er jeg sikker på at jeg får i meg alt jeg trenger:)

sparkling skrev:
jeg begynte med det når eg testet positivt. Kjøpte en sånn gravidpakke på apoteket. Da er jeg sikker på at jeg får i meg alt jeg trenger:)

Heter det gravid pakke??? Hva består den av?? Har Epilepsi så jeg må ta en smule mer folat enn det som er normalt:)) Tar det hver dag med alle vitaminer og medisiner, så når jeg tar de ser det ut som jeg er pille avhengig:P Meeen må ta alt så da blir det sånn:)) Tar noen av dere jern itillegg???

Startet på folat fra før vi begynte å prøve:) 

sarp skrev:
Nei var ikke planlagt så ikke tatt folat før jeg oppdaget graviditeten.

sign..

tar de GRAVID Vitaminene fra apoteket :O)

Juni86 skrev:

sparkling skrev:

Heter det gravid pakke??? Hva består den av?? Har Epilepsi så jeg må ta en smule mer folat enn det som er normalt:)) Tar det hver dag med alle vitaminer og medisiner, så når jeg tar de ser det ut som jeg er pille avhengig:P Meeen må ta alt så da blir det sånn:)) Tar noen av dere jern itillegg???

Tar også den gravide- pakka! D er så små mengder folat i pakka så d behøver du ikke tenke på! De andre vitaminer i pakka er også nok, så du trenger ikke noe utenom d! ;-)

Back
Topp