Folat og vitaminer

Fia1985

Flørter med forumet
Heisann!
Fra før jeg ble gravid (og fortsatt) har jeg tatt folat. På apoteket selger de vitaminer for gravide (de lilla store boksene som er en for svangerskapet og en for ammingen). Ser de også inneholder folat. Siden man ikke skal ta dobbel dose, hva velger dere? Og hvorfor?

Jeg tar en folat og en multivitamin hver dag.:) sistnevnte inneholder ikke folat.
For å ha litt ekstra nå i den første kritiske tiden.

fedef3ad-d754-4bd2-8150-6e0f137c4485.jpg jeg tar denne, fordi da får jeg alt i ett :rolleyes:

Jeg tar den gule pakningen med kosttilskudd for gravide, fire piller hver dag. Tar den fordi der går jeg alt :)

Jeg tar multivitamin med folat [emoji4] spurte på apoteket om jeg burde ta folat i tillegg, men det var ikke nødvendig.

Jeg tar folat, b-vitaminer og tran. Har tatt dette lenge før jeg ble gravid også.
Vurderer å kjøpe sånn pakke på apoteket, men jeg også føler det blir litt bortkastet også

Jeg tar så mye vitaminer jeg. Har lavt stoffskifte, så føler jeg til en hver tid har full oversikt over vitmaninstatusen. Jammen godt nå som denne graviditeten kom som en overraskelse. :-)

Jeg tar folat + omega-ett-eller-annet som også inneholder folat. Folat er et vannløselig B-vitamin. At det er vannløselig innebærer også at du skiller ut et eventuelt overskudd av vitaminet i urinen. Det samme skjer med for eksempel C-vitamin. Du kan ikke få «for mye» av disse vitaminene.

Jeg har den gule boksen fra apoteket :) da har jeg alt på en remse :joyful: jeg "glemmer" fort å ta hvis jeg har flere ting å åpne :hilarious:

jeg tar folat, vitamin d, og jern :)

Jeg tar vitaminene i den gule pakken fra apoteket, men omega 3 i olje form siden opptaket i kroppen da fungerer bedre :)

Jeg har også kjøpt den «Gravid»-pakken. Jeg har ikke tatt noe før nå, men bedre sent enn aldri :-)

Jeg har tatt folat ganske lenge (kjøpte akkurat en ny boks), men tenkte jeg skulle gå over til den pakka som heter gravid.
Hun på apoteket anbefalte den de første 3 mnd da jeg kjøpe test :)

Så kjekt med denne tråden, for da husker jeg å ta de også. Kan ikke akkurat ha esken fremme da jeg ikke vil at noen skal se det (ennå).
Ute av syne, ute av sinn - men da er det supert med en påminnelse her :-)

Multivitamin er ikke nødvendig :)
Jeg tar folat, B6 (for kvalme), magnesium (har tatt lenge, bra for mye), 20mcg D-vitamin (også veldig bra) daglig.

Jeg var på apoteket i sta å kjøpte den pakken det står "gravid" på :)

Back
Topp