Folat og ryggmargsbrokk

Starflower

Gift med forumet
Himmelbarn
Oktoberbarna 2021♡
Aprilspirene 2024❤️
Jeg fant ut at jeg var gravid dagen vi reiste på ferie, eller på selve reisen. Det var ikke planlagt, men jeg visste det var en relativt stor sjanse, men det falt meg ikke inn å ta med folaten. Jeg har hatt mangel på folat og hadde fått nivåene opp til bra for noen mnd siden, men har slurvet med å ta de siste par mnd. Siden vi bare skulle være vekke i 2 uker så tenkte jeg folaten kunne vente til vi kom hjem, men nå leste jeg at det ofte oppstår mellom uke 3-6 altså nesten med en gang. Jeg har tatt dobbel dose siden vi kom hjem, men jeg fikk skikkelig angst plutselig. Vi hadde ikke planer om å begynne å prøve før oktober så jeg hadde tenkt til å starte opp på folat, men jeg rakk jo ikke det nå som det plutselig skjedde en glipp. Så nå stresser jeg fryktelig. Skjønner at alvorlighetsgraden varierer og at det ikke alltid blir oppdaget på ultralyd :depressed:
 
Hei! Skjønner bekymringen din <3 Men det er nok fortsatt stoor sjanse for at det ikke har noe å si. Tenk på alle som ikke vet de er gravide før mange uker ut i svangerskapet, og likevel får friske og sterke barn :love7
Om du skal ta dobbel dose ville jeg dobbeltsjekket det med lege :)
 
Hei! Skjønner bekymringen din <3 Men det er nok fortsatt stoor sjanse for at det ikke har noe å si. Tenk på alle som ikke vet de er gravide før mange uker ut i svangerskapet, og likevel får friske og sterke barn :love7
Om du skal ta dobbel dose ville jeg dobbeltsjekket det med lege :)
Sånn sett er det trippel dose, men det var det jeg gikk på når jeg hadde mangel og fikk beskjed om å fortsette å ta den dosen, jeg har bare ikke vært så flink til å huske på den.
 
Back
Topp