Folat etter uke 12

Marslykke<3

Glad i forumet
Marsboerne2017
Hei. En sniker fra mars 17 her. Er 12 uker i morgen jeg og leser at folat ikke trengs å ta mer da. Har dere sluttet med folat? Eventuelt sluttet 12+6?? Eller er det vits å fortsette i flere uker?

Jeg tar fortsatt i allefall

Spurte jordmor, og hun sa at det ikke er farlig å fortsette å ta det, men at man fint kan slutte etter man er 12 uker :) så det er ikke nødvendig å ta det nå, men hvis du har igjen enda så kan du fortette om du vil :)

Har du tatt blodprøvene? På svarene mine stod det at folat-verdiene var opp mot maks av hva et menneske skal ha,og sluttet da. Men tok de fram til ca uke 15 :)

Sluttet 12+6 og begynte med Nycoplus Mamma - etter anbefaling fra lege :) Har ikke tatt blodprøver og slikt enda, første kontroll til uken.

Jeg har igjen i boksen enda :) kan jo "spise" tom den da :) har ikke tatt blodprøver enda. Skal stikke innom en dag til uka fikk jeg beskjed om. Så skal høre litt med henne da. Takk :D

Folat kommer godt med under ammeperioden også, så man kan evt spare "restene" til da hvis man er lei etter 12 uker :)

Back
Topp