Folat etter uke 12

Studenten

Studenten
Skal man fortsette med folat etter uke 12? Så i en annen forum at flere hadde blitt anbefalt å ta det gjennom hele svangerskapet.

Det har ikke noe å si, om man fortsetter å ta det. Det er vannløselige vitaminer og skilles ut med urinen. Men det er vel "bare" anbefalt t.o.m uke 12 - dersom man ikke har f.eks mangel på folsyre. Uansett er det jo ofte folsyer i multivitaminer, og det er trygt å ta gjennom hele svangerskapet :)

Leste faktisk et sted at noen leger anbefalte å ta det hele veien. Jeg tar de sammen med noen andre vitaminer, så jeg har igrunn "glemt" å kutte de ut :P

Min jm sa at det ikke var nødvendig å ta hver dag, kunne ta en gang i uken så var det bra :-)

Vi snakket faktisk om dette i går her hjemme. Tror iallefall Jeff tømmer glasset jeg har. Ikke noen vits å spare på det.

Jeg tar hele svangerskapet :)

Har gått over til multivitaminer nå, og der er det folat. Ikke like stor dose som I gravidpakkene, men nok til å dekke dagsbehovet.

Jeg kommer til å spise opp pakka. Og så får jeg i meg nok gjennom multivitamin/mineralene jeg tar...

Jeg visste ikke at man skulle slutte.. Tar mine til jeg får beskjed om annet hos legen min. Eller til koppen er tom :-)

Back
Topp