Folat øker risikoen for astma... *link*

2 små og en huleboer

Forumet er livet
Se denne:

http://www.klikk.no/foreldre/article642318.ece

Vi har prøvd å bli gravide en stund, og jeg har vært flink og tatt folat, men siden jeg har astma, og det er arvelig, lurer jeg neste på om jeg skal slutte.
Hva mener dere?

Man må vel mest velge..
Jeg tror personlig at jeg heller ville ha et barn med Astma enn et barn med Ryggmargsbrokk.

Føler veldig mange barn får Astma uansett jeg, å siden du har det selv og det er arvelig så kan ungen din få det uansett. og det er jo kjedelig om du ikke tar Folat å så får du en unge med både Astma og Ryggmargsbrokk ?

Dette visste jeg ikke.. takk for link!

Min sønn har mest sannsynlig fått astma, ingen i noen av familiene har noengang hatt det.. Så jeg er litt i lurefasen på hvorfor han har fått det.. Trenger jo ikke å ha sammenheng, men var interessant lesning..

Jeg ville likevel fortsatt å ta folat.. heller det enn brokk..

Huff, det er farlig å leve også.. [8D]

Snart kan vi ikke stå opp om morgenen engang uten at babyen i magen risikerer å få både det ene og det andre..
Sier ikke at forskning er dumt altså, det bare dukker opp nye ting hele tiden.. Blir litt mye noen ganger [;)]

Jeg ville tatt folat hadde jeg vært deg. Min søster tok det ikke med første ungen og hun ble født med ryggmargsbrokk

Heller astma enn ryggmargsbrokk

første tanken som slo meg var vel at noe er det med alt....det er farlig å leve (ja man kan jo dø av det) hehe for det er veldig mye hysteri runndt alt mulig!!
men klart noe av det er jo sikkert lurt å høre på da!! er bare å finne ut hva man skal høre på og hva man ikke skal bry seg like mye om...
selv aner jeg ikke hva jeg ville gjort i denne saken!! men det står jo at helse myndighetene anbefaler kvinner å fortsette å ta det da...

Heller astma enn ryggmargsbrokk sier jeg bare..

ORIGINAL: Renate Røverdatter

Om man må velge mellom to onder, ville jeg valgt astma altså.

Jeg tok ikke folat med førstemann pga hyperemesis. Han fikk astma likevel[:)] Denne gangen har jeg heller ikke tatt noe særlig folat, men det var fordi gyn sa at jeg hadde tilfredstillende mengde folat i blodet fra før. Sjekket med blodprøver.

Wow- det visste jeg ikke, og det stemmer hos oss.. Det ene av barnet jeg tok Folat med, har astma- ikke de andre to..

Og med tanke på hvor plaget han er og har vært så vet jeg faktisk ikke om jeg hadde tatt Folat hvis jeg ble gravid igjen, med tanke på at sjansen for ryggmargsbrokk er så liten (men så var det det der med om en faktisk ER den ene som får det da...)..

Back
Topp