Fobier og angster...

JPSK

Elsker forumet
Flere som har det?

Jeg har edderkoppfobi, og er livredd ballonger(!) skvetter så innmari når de smeller, verste jeg vet...

Og så har jeg angst for kvalme og spysjuken. Men den angsten er helt borte når jeg er gravid, da har jeg visst stålnerver! ;)

Kan nok ikke kalle angst eller fobi, men liker ikke fart! Hater karuseller. Liker ikke det suget man får i magen og hodet. Heller ikke om man akselererer en bil raskt opp i fart.

Jeg har angst for kjellere. Aner ikke hvorfor men får helt hetta av å være i kjellere. Går delvis bra når jeg er sammen med noen, men alene går ikke. Blir helt stressa.
Det har ikke noe å si om det er en råkjeller eller kjellerstue.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Angst for å kaste opp. Får panikk av diverse insekter.

♥ Prinsesse 03.06.12 ♥
♥ Venter 25.02.14/03.03.13 ♥
★ Sladrer med PrinsOgPrinsesse Mamma og RonjaR★

Hunder og døde dyr.

Sent from my iPhone using BV Forum

Har forbi for edderkopper, å blir ikke bedre av at om høsten kommet det noe Kjempe store inn!!

<3 venter en gutt 06.02.2014<3

Mørkredd, edderkoppfobi(type angstanfall hvis de kommer for nære:eek::p), sosial angst:(

Æ klare ikkje føtter, like ikke min egene eller andre sine. Verken se på eller ta på. Værst e hårate manne føtter. Baby føtter går bra, barne føtter e værre igjen.. :-p

Redd for maur, skogsmaur. Passer jo bra å bo på landet da liksom..

Og så har jeg sosial angst, men holder den i sjakk som best jeg kan. Var faktisk en lettelse å få diagnosen, for da skjønte jeg mer hvorfor jeg reagerer som jeg gjør.

Redd for å ta telefoner med ukjent nr, så de tar jeg aldri.

Termin 2.februar 2014

Jeg er redd høyder... Også er jeg livredd veps (type holder pusten i håp om at de ikke skal skjønne at jeg er der, mens jeg desperat prøver å komme meg bort). Klarer ikke engang å ta hånd om barna om det kommer veps, da har jeg mer enn nok med meg selv:confused:

Har skikkelig edderkopp fobi! :o
Også har jeg høydeskrekk, så vidt jeg tør å stå i ei gardintrapp :p

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Helt panikk om noen rundt meg har omgangssyke ( å jeg jobber på gastro avd på sykehuset hvor de som får det skikkelig kommer ), hater maur, de er så alt for mange, takler ikke å spise pølsetupper ( er vel ikke en angst eller fobi kanskje). Føtter og utedo er vel også på lista over ting jeg ikke takler.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Helt panikk om noen rundt meg har omgangssyke ( å jeg jobber på gastro avd på sykehuset hvor de som får det skikkelig kommer ), hater maur, de er så alt for mange, takler ikke å spise pølsetupper ( er vel ikke en angst eller fobi kanskje). Føtter og utedo er vel også på lista over ting jeg ikke takler.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Shit, sånn jobb kunne jeg ikke hatt. Har også helt panikk for omgangssjuke. Bare hvis jeg leser på Face at noen har det så blir jeg livredd og innbiller meg at jeg får det. Resulterer i angstanfall.. Travelt!

Hater oppkast og at jeg ikke har kontroll

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Jeg har fobi mot tygging og slafsing. Hvis jeg sitter på kantina med kollegaer og spiser lunsj og noen tygger knekkebrød så må jeg gå. Blir kvalm av å høre på. Eller om noen snakker med mat i munnen. Fy fader så discusting!!!! En dag sto jeg i kø på Kappahl og dama bak meg tygde tyggegummi med munnen åpen..altså slafset.. det var like før jeg glefset til henne. Utenom det er jeg ikke glad i edderkopper og har ellers sosial angst. Liker altså ikke dra på shopping fordi det alltid er så mye folk. Og holder meg helst hjemme på 17. mai.

Prinsen **** ventes 17.feb. ♡♥

Jeg har skikkelig tannlegeskrekk. Nektet å gå til tannlegen i 8 år, men heldigvis har skrekken også ført med seg en voldsomt god tannhygiene så har ikke hatt andre problemer enn et lite hull.Jeg har prøvd hypnose og andre metoder for å bli kvitt den, men sitter fremdeles ofte å gråter i stolen, og er fysisk og psykisk utslitt etter å ha vært der.

Ellers er jeg litt hypokonder (passer dårlig sammen med tannlegeskrekk). Har mange ganger hatt problemer med å sove fordi jeg vondt i hodet, noe som for meg kan bety hjernesvulst, eller fordi jeg føler jeg er tett i pusten, noe som selvfølgelig betyr blodpropp... slitsomt.

Jeg har også fobi mot oppkast. Har selv ikke kastet opp på 13 år, og var livredd for at jeg ville måtte kaste opp i begynnelsen av graviditeten siden jeg var ganske kvalm til tider. Jeg og mannen min har avtalt at han må ta seg av omgangssyken hvis dette nurket noen gang får det, men jeg håper hun kan vaksineres ;)

Jeg har edderkoppfobi og egentlig generelt småkrypfobi. Ellers er jeg heller ikke så glad i høyder, og det gjør seg mest gjeldende når jeg må gå over broer. Da kommer det ikke an på broen engang!! :p Det kan være nok med små trestokk broer i skogen... Jeg er heller ikke så glad i vann, men dette har med at jeg har vært utsatt for en båtulykke i ei stri elv. Så tror det med bro og vann gjerne henger litt sammen.

Jeg har heller diaré enn oppkastsyken :p Jeg får helt noia av oppkastsyken. Hvis mannen får det så desinfiserer jeg hele huset og henviser han til eget bad og soverom :p Det har også med at jeg har chrons og veldig dårlig immunforsvar, så blir jeg dårlig har jeg en tendens til å bli veldig dårlig. Så det er en forsvarsmekanisme jeg har :)

Jeg har også angst for omgangsyke og oppkast :(( Skikkelig forbi mot slanger, mus og rotter.. Har de siste årene også blitt mørkredd! :/

Jeg har
  • høydeskrekk
  • fødsels angst - hurra....
  • agorafobi, som for meg ligger i at jeg ikke liker å reise, særlig alene og/eller på nye plasser. Har noia om jeg må kjøre på veier jeg ikke er kjent osv.. dette innebærer også frykt for å ta buss og fly også. T-bane er det beste fremkomstmidlet jeg vet om.
  • Takler ikke føtter (liker ikke det bildet mange har i signaturen sin engang, hjelper ikke at det er barneføtter :P)
  • og en alt for livlig fantasi, så jeg kan komme på å skremme meg selv - men den er mer latterlig enn alvorlig da :P

Back
Topp