Flytur

lilleknøttet

Forelsket i forumet
Noen som har vært ute og flydd med babyene sine?? Gikk det bra? Planen er at vi skal fly til Stavanger fredag. Men Oskar ble forkjølet i helgen, og jeg lurer på om han blir bra nok til helgen som kommer. Har hjulpet, men jeg innbiller meg at han kan få veldig vondt i ørene og sånn siden han kanskje fremdeles er litt tett... Hvis han ikke er pigg dropper vi hele greia. Har ikke han det bra har ikke vi det bra.

bare til å amme mens du letter i flyet. det hjalp hvertfall når jeg flydde med min sønn når han var tre mnd. kan også gi saltvannsdråper.

Kan jo gi flaska ja. Hvis han vil ta den der. Har ikke melk lenger [:(].... Han glemmer å spise når han er på nye spennende steder...

vet det finnes noen slags propper for å putte i ørene på barna når de flyr, men er ikke sikker på hvor gamle de må være. Mener å huske det var 6mnd....så det på apoteket, så du kan jo høre etter der.

vi tok fly til syden da oliver va 4 å 1/2 mnd å d gikk kjempe bra...ga han flaska eller pupp eller sutta når vi letta/landa...
du ska se at d går så bra atte [:D]

Jeg fløy med Eirik for to uker siden. Gikk kjempebra det[:)] 

På vei opp i lufta fikk han litt pupp, starta å gi han når jeg kjente at JEG fikk dotter. Også fikk han flaske på vei ned.
Tenkte at jeg ikke kunne gi han masse mat på vei oppover, for da vil han jo ikke ha noe når vi skal ned....

Men ingen øredotter på Eirik[:D]

Vi var også heldige og fikk et helt sete for oss sjøl, begge veier! Egentlig har man jo bare et sete, men både jeg og ei annen som fløy aleine med baby fikk et helt sete (dobbelt) aleine! En unge tar jo litt plass så det var fint!!
På vei hjem så spurte jeg flyvertinna om dette når vi gikk på, og det var ikke sånn at man fikke t dobbeltsete sånn uten videre. Men hu fikk omdirigert alle som vill sitte hos meg, og jeg fikk sitte alene[:D] Så flott service[:)]

Et tips bare.... Du skal sikkert fly fra Torp.... Hvis du skal ha med vogn, så ha med deg noen som kan hjelpe deg med å pakke den! For de er ikke akkurat hjelpsomme der... Vi visste ikke det, så sambo dro han.... kom løpende ei dame fra et reisebyrå for å hjelpe meg, damene hos Widerøe satt bare og kikka rart på meg[8|]

Og en ting til.... På Torp må bu betale 20 kr for den posen til vogna. OG vogna mi gikk så vidt oppi..... På Værnes er posene gratis, de hadde ALDRI hørt om at man måtte betale for dem.... Og bruk masse tape rundt, stram den godt! For de behandler IKKE vognene pent asså.....

Vi har ikke flydd med veslejenta, men vi flydde til Bodø da storebror var 1 1/2 år. Det gikk kjempefint. Han satt på fanget mitt hele veien. Tok til sammen 4 fly tur/retur. ca 1t hver gang. Men bilsetet fikk seg en knekk, så vi har kjøpt nytt, for sikkerhets skyld. Gikk ikke an å stramme selen for en knott hadde brukket. De behandler vogner og bilseter dårli syns jeg.....

Takk for tips! Heldigvis reiser vi alle 3, så vogna tar nok mannen min seg av[:)]. Gleder oss, nå er Oskar nesten helt bra av forkjølelsen og, så tenker det skal gå fint.

ORIGINAL: snuppa80

Jeg fløy med Eirik for to uker siden. Gikk kjempebra det[:)] 

På vei opp i lufta fikk han litt pupp, starta å gi han når jeg kjente at JEG fikk dotter. Også fikk han flaske på vei ned.
Tenkte at jeg ikke kunne gi han masse mat på vei oppover, for da vil han jo ikke ha noe når vi skal ned....

Men ingen øredotter på Eirik[:D]

Vi var også heldige og fikk et helt sete for oss sjøl, begge veier! Egentlig har man jo bare et sete, men både jeg og ei annen som fløy aleine med baby fikk et helt sete (dobbelt) aleine! En unge tar jo litt plass så det var fint!!
På vei hjem så spurte jeg flyvertinna om dette når vi gikk på, og det var ikke sånn at man fikke t dobbeltsete sånn uten videre. Men hu fikk omdirigert alle som vill sitte hos meg, og jeg fikk sitte alene[:D] Så flott service[:)]

Et tips bare.... Du skal sikkert fly fra Torp.... Hvis du skal ha med vogn, så ha med deg noen som kan hjelpe deg med å pakke den! For de er ikke akkurat hjelpsomme der... Vi visste ikke det, så sambo dro han.... kom løpende ei dame fra et reisebyrå for å hjelpe meg, damene hos Widerøe satt bare og kikka rart på meg[8|]

Og en ting til.... På Torp må bu betale 20 kr for den posen til vogna. OG vogna mi gikk så vidt oppi..... På Værnes er posene gratis, de hadde ALDRI hørt om at man måtte betale for dem.... Og bruk masse tape rundt, stram den godt! For de behandler IKKE vognene pent asså.....

ga litt saltvannsoppløsning i nesen på Robin ca 30min før flyet tok av.han fikk verken pupp/flaske/smokk og det gikk så bra![:)]

Første gang jeg flydde med constanse var hun 3 uker... Det gikk kjempe fint. Å så har vi flydd en gang til når hun var 4 mnd, det gikk også bra. Hadde med litt sukkervann begge gangene i tilfelle hun ikke hadde lyst på melk.. [:)] Lykke til[:D]

Takk =) Etter å ha tenkt litt tror jeg vi bare gir han smukk på flyet. Ungen er så og si uinteressert i flaska når det er mye nytt å se på. Men smokken er dyrebar [;)]

Back
Topp