Kattepus84
Elsker forumet
Hvor lang flytur er det ok å ta når man er 7 mnd på vei? Og hva orker man egentlig når man er så gravid??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Frk.Celin
Vi var i syden da jeg var 7 mnd på vei... Eneste problemet var at jeg ahdde begynt å få vondt i ryggen hvis jeg satt for mye i ro på stol, så var et helvete på et trangt flysete[&:] Tok 4 timer
ORIGINAL: MrsQuattro
Hei!
Lurer på det samme igrunn..
Planlegger tur i påsken (april) og er vel da 6mnd på vei ca.. Planlegger tur til USA , Miami og en ukes tur på cruise i caribien.. Tenkte å høre med legen imorgen om det er trygt og forsvarlig å fly så langt og være i varmen..
Noen her som her flydd så langt? 15 t totalt med mellomlandinger vil jeg tro..Eller vært i slike varme strøk når de er en 6mnd på vei?
Jeg vil tro at så lenge en er frisk, så er det ikke noe farlig?
ORIGINAL: FruKatthult
Jeg var 25 uker på vei tror jeg når jeg fløy til Alicante fra Værnes. En tur som tok i overkant av 4 timer. Og bare det var langt nok for meg enda jeg ikke var lengre på vei, og i god form. Bli stiv i ryggen og måtte opp å gå hele tiden fordi jeg dovna bort i beina(brukte selvfølgelig støttestrømper). Så jeg er veldig glad jeg ikke dro noe seinere.
Men skjønner godt dere gjerne vil på bryllupsreise før barnet kommer. Hva med å dra på bryllupsreise et annet sted som er litt nærmere, åsså kan dere ha tilgode den usaturen til et jubileum en gang i tiden? [:)]
Hei!
Planlegger tur i påsken (april) og er vel da 6mnd på vei ca.. Planlegger tur til USA , Miami og en ukes tur på cruise i caribien.. Tenkte å høre med legen imorgen om det er trygt og forsvarlig å fly så langt og være i varmen..
Noen her som her flydd så langt? 15 t totalt med mellomlandinger vil jeg tro..Eller vært i slike varme strøk når de er en 6mnd på vei?
ORIGINAL: k86
Hei! Jeg vet ikke hvordan det er å fly så langt når man er 6 måneder på vei, men har vært på samme tur og synes det var langt. Selve fly turen var lang, men hele turen var helt fantastisk. Hvis du skal reise, misunner jeg deg masse. :)
Hei!
ORIGINAL: Kattepus84
ORIGINAL: FruKatthult
Jeg var 25 uker på vei tror jeg når jeg fløy til Alicante fra Værnes. En tur som tok i overkant av 4 timer. Og bare det var langt nok for meg enda jeg ikke var lengre på vei, og i god form. Bli stiv i ryggen og måtte opp å gå hele tiden fordi jeg dovna bort i beina(brukte selvfølgelig støttestrømper). Så jeg er veldig glad jeg ikke dro noe seinere.
Men skjønner godt dere gjerne vil på bryllupsreise før barnet kommer. Hva med å dra på bryllupsreise et annet sted som er litt nærmere, åsså kan dere ha tilgode den usaturen til et jubileum en gang i tiden? [:)]
Ja, jeg ser for meg at en 4 timers flytur er mer enn nok...
Vi tok en liten tur til spania 1 1/2 mnd etter bryllupet, bare for å komme oss vekk en liten tur...og da reiste vi til malaga, men er liksom den STORE bryllupsreisen vi venter på... og den skulle gjerne vært før ungen kom...og utenfor europa. (er så dritt lei europa ferier nå...)
Men får heller ta oss en vanlig liten ferietur og utsette bryllupsreisen noen år......tanken på å fly langt nå frister ikke gitt...
ORIGINAL: Sooola*
Jeg har såå lyst til å reise til familien til mannens ferieparadis i nordnorge til sommeren.
Men da må jeg evt. ta fly - orker ikke den lange kjøreturen med Malene [&:]
Men så må jo formen min være bra for at jeg skal få legeerklæring til å fly så sent i svangerskapet[:'(]
Og det tviler jeg på jeg får hvis blodtrykket blir som sist..
Gidder ikke bestille billetter før 1 uke før i så fall[;)]
Skjønner dere vil på tur, men så er det jo litt "skummelt" å bestille lenge i forveien, for mye kan skje[:)]
ORIGINAL: Sooola*
Jeg har såå lyst til å reise til familien til mannens ferieparadis i nordnorge til sommeren.
Men da må jeg evt. ta fly - orker ikke den lange kjøreturen med Malene [&:]
Men så må jo formen min være bra for at jeg skal få legeerklæring til å fly så sent i svangerskapet[:'(]
Og det tviler jeg på jeg får hvis blodtrykket blir som sist..
Gidder ikke bestille billetter før 1 uke før i så fall[;)]
Skjønner dere vil på tur, men så er det jo litt "skummelt" å bestille lenge i forveien, for mye kan skje[:)]
Men skulle det skje noe før reisen, så får en jo en legeerklæring slik at en får avbestilt reisen uten å måtte betale noe..Såfremt en har reiseforsikring mener jeg.. I værste fall får en bestille en slik avbestillingsgebyr.. Mener å lese at bestiller og betaler en med kredittkort, så har en noe avbestillingsbeskyttelse der også..