Flytur med spedbarn?

Lillelie

Betatt av forumet
Sommerfuglene 2017
Hei!

Verken jeg eller samboer har familie her hvor vi bor, min familie bor på andre siden av landet, og hans familie bor i England.
Vi har veldig lyst til å ta med oss den lille til hans familie i jula hvis den er frisk og rask, men jeg er litt skeptisk siden vi må ta tre fly for å komme oss dit.. Ikke så lange flyreiser da, den lengste er på rundt 4 timer og de andre to på rundt 2 timer. Men det blir jo mye reising på en gang. Vi tenker å stoppe et par dager etter første flyreise hos min familie, så vi ikke får alle de tre flyene på samme dag da.

Noen som har erfaringer med lange reiser med så små babyer? Noen tips og komme med? :)

Jeg reiste mye med fly sist foreldrepermisjon, fra hun var ca 8 uker gammel. Gikk kjempe fint hele tiden. Det som gjorde det hele veldig enkelt var at jeg fullammet og trengte ikke tenke på noe annet enn å ha ei stelleveske med bleier, våtservietter og 2 klesskift. Jeg ammet bestandig ved take off og landing, stelleplassen på flyet er liten, men fungerer fint. Jeg reiste også noen turer med mellomlanding og det fikk helt fint. Det som var vanskelig når jeg reiste alene var når jeg ville på do eller spise! Jeg fikk noen til å holde henne mens jeg gikk på do og passet på å spise mens hun sov.

Enklere å reise med spedbarn enn smårollinger :) når man ammer ved opp og nedstigning utligner det trykket i øret på baby'n, og den får ikke propper i ørene :) ikke bekymre deg, det kommer til å gå så fint å fly atte! :)

Reiste til Mallorca da frøkna var 3 mnd. gammel og det gikk strålende! Fikk seter helt foran, med sånn liten seng på veggen vi fikk legge henne oppi da vi var i lufta. Hun sov hele turen. Tror lyden og luften gjør de små ganske døsige (merker jo at jeg blir noe trøttere selv).
Opp og ned satt hun i fanget mitt og suttet på smokken.

Jeg ammet ikke, men det var ikke noe problem å få varmet melka - den var perfekt temperert av kabinpersonalet som sikkert hadde gjort det 100 ganger før ;)

Tusen takk for tips :D
Høres jo ut som det skal gå helt fint dette :)

Back
Topp