Flytur med hund/katt

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Ville du tatt med deg hunden eller katten på flytur?

Skal til Spania neste uke og kom til å tenke på OM vi skulle hatt med hunden på flytur er jeg nesten sikker på at han hadde strøket med:o
Han blir stresset av å kjøre bil bare, så hadde aldri i verden turt å la ham være i et bur i flybagasjen.

Fløy fra USA til Norge med pus, det gikk fint, men aner jo ikke hvordan hun har hatt det. Tror ikke jeg ville gjort det igjen.

Reist med hunden til Stavanger. Hun er under 8 kg så fikk være med i kabinen da. Gikk strålende :D

Reist med hunden til Stavanger. Hun er under 8 kg så fikk være med i kabinen da. Gikk strålende :D

Får de være med i kabinen da? Hva med allergikere osv?

Jeg har sendt hunder både alene og sammen i bagasjen, og det har gått helt fint. De er ganske stabile da, jeg hadde neppe tatt sjansen med en veldig nervøs hund, uten å dope den ned litt først.

Fløy fra USA til Norge med pus, det gikk fint, men aner jo ikke hvordan hun har hatt det. Tror ikke jeg ville gjort det igjen.

Er jo selvfølgelig forskjell på dem som med oss. Bare så for meg lille min som hater å sitte i bur generelt, og ihvertfall i bil, som evnt skulle sittet i bur på et fly. Blir også bilsyk. Hadde ikke klart å tenke på annet enn at jeg plaga ham baki der

Får de være med i kabinen da? Hva med allergikere osv?
Det får de:) Hatt med en til Stavanger. Har også hentet en hund i Finland. Får som regel bakerste setet. Og gjerne en hel rad for seg selv. Tror det er sånn at om noen sier fra de er død allergiske så får man ikke ha med hund

Det får de:) Hatt med en til Stavanger. Har også hentet en hund i Finland. Får som regel bakerste setet. Og gjerne en hel rad for seg selv. Tror det er sånn at om noen sier fra de er død allergiske så får man ikke ha med hund

Tror vel egentlig ikke det hadde vært noe for min uansett, for han skal gjerne hilse på alt og alle. Ser for meg at han hadde klynka hele veien:p

Blir som med unger, ha med masse underholdning ( les: godis) :p Er din liten nok da? :)

Jada, han var 6,8 kg på veiing i dag♡
Pleier ikke å være noe problem med å få pass da heldigvis, men det er jo kjekt å vite allikevel:)

Jada, han var 6,8 kg på veiing i dag♡
Pleier ikke å være noe problem med å få pass da heldigvis, men det er jo kjekt å vite allikevel:)
Ikke sant. Men så må det jo gjerne masse vaksiner og sånt til også. Så blir nok mer stress enn om dere heller får barnevakt :D

Ikke sant. Men så må det jo gjerne masse vaksiner og sånt til også. Så blir nok mer stress enn om dere heller får barnevakt :D

Det har du nok rett i:) og søstra mi som har et par hester osv, må ha pass, så vi pleier å hjelpe hverandre:)

Ikke på vilkår, av hensyn til hunden som slett ikke hadde hatt glede av det. Vår er for tung til å gå i kabinen, men av hensyn til folk hadde jeg ikke gjort det likevel, mange allergikere sliter mye pga dette.

Vi kjører på ferie. Fordi vi har hund. (og holder oss innenlands)

Hunden vår har vært på flytur en gang(under 2 timer i luften), og det gikk strålende. Var nok verst for meg, han er en supertøffing og bryr seg ikke om å måtte ligge i bur (ikke det at han noensinne ligger i bur hjemme, men i bilen så hopper han inn uten å mukke og slapper av), men jeg syns så synd på han... :)
Kommer nok an på hvordan hunden din er, gamle hunden min hadde jeg aldri sendt avgårde med fly

Kommer an på dyret. Blir det lett stresset av reise hadde jeg nok ikke gjort det

Back
Topp