Flytur med baby..trenger tips!

Juice

Glad i forumet
Januarhula 2014
Tenkte kanskje å reise til Bergen denne helga og bli en ukes tid. Siden valget står mellom 10 timer med tog/båt/buss eller 45 minutters flytur, vurdere jeg sterkt å fly. Har lest på norwegian sine sider at det er anbefalt å bruke "prampack" på barnevogna (dersom vogna blir skadet under transport så er prampack en godkjent innpakking ift. dekke skadene!?). Noen som har erfaring med dette?

Ellers har jeg (dessverre) flyskrekk og er redd for at mini skal merke at jeg er stresset under flyturen, så tenkte kanskje at mannen min kunne sitte med han på fanget under flyturen, men jeg er litt redd for at mini skal få vondt i ørene. Noen tips? Hørt at amming under letting og landing kan være gunstig.

Noe jeg absolutt bør huske å pakke med i håndbagasjen til flyturen?

Pamprack er veldig grei å pakke i , men dyr å kjøpe om du ikke reiser mye. Vet noen steder at du får leid de, litt usikker, men trur det er i store babybutiker, forsikringsselskaper og flyselskap.

vet ikke hvor stor babyen din er, men jeg har også hørt at små små barn ikke merker noe til dotter i ørne på samme måte som oss. (men jeg har bare lest på nettet :P )

du burde iallfall ha med stelleveske og da med noe mat/ "godt", leker, smokk, drikke/mme evt.

Ellers vet jeg ikke, man får tenke litt på saken, og se hva som er smart :)
og google :P

Noen leier ut prampack på finn.no. Ellers koster de 1500kr i innkjøp. Flyselskapene dekker hvis vogna blir ødelagt men tror det er en liten egenandel. Husk det koster å kjøpe de posene til barnevogn på flyplassen også, 50 eller 100kr? Så jeg har kjøpt prampack, regner med det lønner seg siden jeg skal fly litt :) Har hørt det samme som deg, amme under take off og landing :) Vi skal fly om to uker, da er lillen 6uker :)

Jeg synes det er kjekt med bæresele. Nå bruker jeg bæresjal og senere ergoselen. Et pledd, siden det kan være litt kjølig på flyet. Ellers minst en ekstra smokk, og det jeg til vanlig har i stelleveska. Ammer alltid når flyet etter og lander, har hørt det hjelper mot dotter i øra. Må gjøre det med beltet på, men det går. Lykke til-)

Back
Topp