Flytur gravid

SVG Rugemamma

Betatt av forumet
Kan dele at jeg har vært på to lengre flyturer i sommer, og det har gått veldig fint, i varmen også.
Støttestrømper, mye vann og bevegelse på flyet.
Lille har sparket masse og virker til å ha trivdes godt på ferien. Tok UL før og etter turen.
Litt stress med maten i utlandet , har unngått alt av salater, kjøtt og isbiter.

Kan dele at jeg har vært på to lengre flyturer i sommer, og det har gått veldig fint, i varmen også.
Støttestrømper, mye vann og bevegelse på flyet.
Lille har sparket masse og virker til å ha trivdes godt på ferien. Tok UL før og etter turen.
Litt stress med maten i utlandet , har unngått alt av salater, kjøtt og isbiter.

Så bra. Jeg skal en tur til Gdansk med jobben i september, ca graviduke 30. Er ganske spent på det. Ser for meg st babyen kommer fortidligfødte pga trykket. Hehe. Må få godkjenning fra lege eller jordmor uansett fordi jeg skal fly etter uke 28.

17+6 i dag.

Er i Riga nå. Kun 2-3 timers flytur, så det gikk veldig ok! Ingen støttestrømper, men drakk ekstra med vann og vandret for å gå på do. Null problem, kroppen var like normal og lille i magen var rolig.
Har vært nøye på salat her også, og vi har sett på toalettets tilstand på restauranten, før vi har valgt å spise der. Grei indikasjon på stedets hygiene [emoji106][emoji4]

Ble skikkelig kvalm og kastet opp på slutten av turen tilbake fra ferie, 4 timers flytur. Vet ikke om det var pga flyturen eller fordi jeg var generelt sliten etter ferieuka. Gikk greit med en times tur i fly noen timer seinere. Var ikke pigg, men bedre.

Skal ut og fly når jeg er rundt uke 24-25 og regner med at det skal gå bra. Tenkte å snakke med jordmor før den tid for å høre litt. :)

Sniker fra oktober, jeg fløy 1time x2 i uke 24, 4 timer x2 i uke 26-27 og 3 timer x 2 i uke 28-29 - null problem noen av gangene :) ingen kvalme, hevelse eller noe og deilig med ferie! Brukte støttestrømper, ellers var det null ekstra stress. Tenkte ikke over mat eller hygiene utover normalt, du kommer langt med håndvask og var bare i Europa. Glad jeg dro på turene, var litt skeptisk til å reise mye i sommer som gravid, men det har gått over all forventing.

Et tips: Jeg sa til jordmor at jeg skulle fly til utlandet i sommer, da fikk jeg et brev på engelsk det det sto at jeg var gravid, når jeg hadde termin og at jeg var frisk. Greit å ha i tilfelle, selv om det ikke var nødvendig.

Ett annet tips er sånn termoflaske som holder vannet kaldt. Jeg helte flaskevann i syden over på det, så holdt det seg kaldt -jeg drikker ihvertfall mer hvis vannet er godt og kaldt :)

Back
Topp