Flytting...

FruE

Betatt av forumet
Ok, det er jo så lite å snakke om her inne, så jeg starter en liten tråd her.... Vi skal altså flytte til sommeren. Fra Bergen til Trondheim. Jeg går ut i permisjon 3 uker før termin, jobber altså helt til da, med mindre jeg blir sykemeldt (igjen...). Men, hva ville dere ha gjort; flyttet før fødselen, med fare for å føde i bilen på vei til Trondheim, eller flyttet etter fødselen, og kommet hjem til et hus i fullt kaos som du egentlig bare er SÅ klar for å flytte ut av?

Ungen KAN jo komme for tidlig, og da har vi jo lite valg, men vi må jo bare ta en avgjørelse ut fra termindato. Vet liksom ikke hvordan det blir å føde i Bergen, for så å skulle kose seg hjemme med den lille i begynnelsen, mens man egentlig bare vil flytte?

En ting til; vi har ikke venner eller familie i Trondheim. Det har vi i Bergen. Men familien kommer jo til Trondheim etter fødselen uansett, så.... Men kanskje det har noe å si?

Hva veier egentlig mest her av fordeler og ulemper? Kanskje jeg burde stilt spm på generelt forum, siden det ikke er så mye liv her....men jeg prøver likevel.... [:)]

hmm... ja si det[;)] er jo veldig viktig synes jeg at man har kjente rundt seg når man skal ha et barn[:D] det ang flyttingen så er det absolutt best og flytte før fødselen...

var sikkert et super dårlig svar!! hehe

He, he...ja, det er vel det jeg har kommet fram til og...men hva teller mest da?

jeg synes dere bør flytte før fødselen[:D] trondheim er en super fin by. kommer derfra selv så det er veldig lett og bli kjent med folk derfra[:D]

Oi det va et vanskelig spørsmål... Men ut i fra meg selv, så hadde jeg nok foretrukket å flytte før fødselen. Vært litt godt å kommet i orden på det nye stedet før den lille har meldt sin ankomst. Så slipper man å tenke på alt strevet etterpå liksom. På den måten får du roet ned og bare kost deg [:D] Forhåpentligvis... [;)]

Hei jeg også ville flyttet før. Deilig å komme hjem til et sted å vite at vi ikke skal igjennom en flyttesjau nå. lykke til.

Takk for svar dere...Er nok lurest å flytte før, ja....selv om svigermor mener vi må bli i Bergen... (Gubben sin familie bor her). Men jeg har nok mest lyst til å kunne ta det med ro i en leilighet hvor jeg vet vi skal være en stund, ikke komme hjem til flytting. Håper bare vi rekker å flytte, at ungen ike kommer mye før. Og at det blir greit å finne ny jordmor og lege i Trondheim. Mye å tenke på, blir en spennende vår.... [:)]

Vi skal og flytte. Vi flytter før babyen kommer og det er jeg glad for..tror det hadde blitt enda mer stress å skulle flytte med en nyfødt baby.. synes babyen fortjener mer oppmerksomhet enn et flyttelass.. hehe..
å så er det godt å få instalert seg på nytt sted før babyen kommer[:D]

Lykke til med flytting og resten av svangerskapet FruE!

Back
Topp