Flytting

Amourica

Glad i forumet
Er vel kanskje noen av dere som kan gi meg noen svar.

Jeg gikk fra mannen min i juni, og flyttet til en annen kant av landet.
Han valgte da å gå til retten for å få fastsatt samvær osv. og vi har nå midlertidig avtale til midten av januar. 
I september fikk jeg meg ny kjæreste fra nabokommunen her. Nå fra 1. desember fikk jeg oppsigelse på leiligheten jeg leier. Jeg har da besluttet å flytte til kjæresten min, da vi der får stabilt bosted, jeg slipper å stresse økonomisk ( da jeg slipper å betale 9000 i mnd i bo og strøm) og får muligheten til å betale gjeld som eksen min "ga" meg.

I midten av november fortalte han meg at han flyttet til en by 3 timer unna her og rett inn til sin nye kjæreste, og gjorde som han har gjort mange ganger før, bare flyttet fra alt i det som var vår felles (leide) leilighet. Og gikk mer eller mindre under jorden for alle andre som prøvde å få tak i han.

Da han var å leverte ungene etter helgesamvær 11. desember spurte han meg om vi kunne prøve å få til en ny avtale sammen og ikke gå i retten i januar. Greit for meg og jeg sa vi kunne tenke hva vi ville og snakke om det i dag da han hentet ungene til helgesamvær.
Han kommer da helt uforberedt på det og jeg viser han mitt forslag. Forteller og at vi flytter til nabokommunen om 6 uker.
Han tok med seg mitt forslag og skulle så snakke med sin advokat om det. Fikk nettopp sms fra han om at han har fått faglige råd om å gå til retten.

Det jeg lurer da på er: Svekker det min sak mye at jeg tar med meg ungene å flytter igjen? Denne gangen for siste gang? Ungene er forberedt på flyttinga og virker ikke å ha noe i mot det.
Kan jeg svekke hans sak da med å trekke frem all den dårlige økonomien hans? Det at han bare flyttet fra alt? Han klarer heller ikke å kle ungene i rett størrelser. Jentungen kom hjem med tøy som var 2-3 str for lite. Han betaler ikke bidrag( får bidragsforskuddet fra NAV).

Noen som har noen tanker og ideer rundt dette?

Amourica skrev:
Er vel kanskje noen av dere som kan gi meg noen svar.

Jeg gikk fra mannen min i juni, og flyttet til en annen kant av landet.
Han valgte da å gå til retten for å få fastsatt samvær osv. og vi har nå midlertidig avtale til midten av januar. 
I september fikk jeg meg ny kjæreste fra nabokommunen her. Nå fra 1. desember fikk jeg oppsigelse på leiligheten jeg leier. Jeg har da besluttet å flytte til kjæresten min, da vi der får stabilt bosted, jeg slipper å stresse økonomisk ( da jeg slipper å betale 9000 i mnd i bo og strøm) og får muligheten til å betale gjeld som eksen min "ga" meg.

I midten av november fortalte han meg at han flyttet til en by 3 timer unna her og rett inn til sin nye kjæreste, og gjorde som han har gjort mange ganger før, bare flyttet fra alt i det som var vår felles (leide) leilighet. Og gikk mer eller mindre under jorden for alle andre som prøvde å få tak i han.

Da han var å leverte ungene etter helgesamvær 11. desember spurte han meg om vi kunne prøve å få til en ny avtale sammen og ikke gå i retten i januar. Greit for meg og jeg sa vi kunne tenke hva vi ville og snakke om det i dag da han hentet ungene til helgesamvær.
Han kommer da helt uforberedt på det og jeg viser han mitt forslag. Forteller og at vi flytter til nabokommunen om 6 uker.
Han tok med seg mitt forslag og skulle så snakke med sin advokat om det. Fikk nettopp sms fra han om at han har fått faglige råd om å gå til retten.

Det jeg lurer da på er: Svekker det min sak mye at jeg tar med meg ungene å flytter igjen? Denne gangen for siste gang? Ungene er forberedt på flyttinga og virker ikke å ha noe i mot det.
Kan jeg svekke hans sak da med å trekke frem all den dårlige økonomien hans? Det at han bare flyttet fra alt? Han klarer heller ikke å kle ungene i rett størrelser. Jentungen kom hjem med tøy som var 2-3 str for lite. Han betaler ikke bidrag( får bidragsforskuddet fra NAV).

Noen som har noen tanker og ideer rundt dette?

Jeg vet jo ikke, men jeg vil tro det svekker saken din at du velger å fytte barna dine for andre gang på 6 mnd, og attpåtil inn til den nye kjæresten som du har vært sammen med under 6 mnd.. I mine øyne er ikke det veldig stabilt..

Sakkyndig spurte meg veldig ut om flytteplaner, da det var det bf her mente var gunn til mitt ønske om samvær. Og hun sa at det ikke var bra for barnet, etc..

Men, det kan jo hende han ønske rmer samvær enn ditt forslag, siden dere kommer til å flytte til nabokommunen..

Jeg velger å flytte hit fordi det blir mere stabilt på lang sikt enn å leie leilighet og flytte igjen og igjen og igjen. 
Far har flyttet inn til sin nye kjæreste 1,5-2 mnd ut i nytt forhold fordi han ikke klarte å betale husleie for seg selv, og dro likså godt i fra alt og gikk under jorden for omverden. han betjenter ikke sin gjeld og opparbeider seg bare mere.

Den avtalen jeg har kommet med forslag om er så godt som tilnærmet normal samværsavtale og han bor 3 timer unna oss. Annenhver helg, ferier osv.

Han klarer ikke å få på barna klær i rett størrelser( de går med for smått tøy der), og tror alt er fryd og gammen om han bare gir de alt de peker på...

Amourica skrev:
Jeg velger å flytte hit fordi det blir mere stabilt på lang sikt enn å leie leilighet og flytte igjen og igjen og igjen. 
Far har flyttet inn til sin nye kjæreste 1,5-2 mnd ut i nytt forhold fordi han ikke klarte å betale husleie for seg selv, og dro likså godt i fra alt og gikk under jorden for omverden. han betjenter ikke sin gjeld og opparbeider seg bare mere.

Den avtalen jeg har kommet med forslag om er så godt som tilnærmet normal samværsavtale og han bor 3 timer unna oss. Annenhver helg, ferier osv.

Han klarer ikke å få på barna klær i rett størrelser( de går med for smått tøy der), og tror alt er fryd og gammen om han bare gir de alt de peker på...

sorry, men får bare til å svar emed sitat..

men altså, det er ikke særlig stabilt for barna å flytte inn til din nye kjæreste 6 mnd etter de flyttet ut fra faren sin.. Ikke skjønner jeg hvordan du tør heller, tenk om det blir slutt, da er det hans leilighet dere bor i (sånn jeg forstår det) og de må da flytte igjen.. Jeg hadde hvertfall aldri turt å flytte sammen med noen etter 4 mnd, man lærer mye om hverandre etterhvert.. Barna har jo såvidt rukket å bli vandt til at dere bor der dere bor, og at far ikke bor sammen med dere, tror du det er bra for de å plutselig flytte sammen med en annen?

Om dere bor nærmere hverandre, kan det jo være han vil ha 50/50..

Jeg tror ikke barna får det vanskelig av å gå i klær som er en strl for liten, men jeg tror det kan være vanskelig å tilpasse seg å bo med en ny mann så tidlig.. Men det er det jeg tror, og det sakkyndig snakket med meg om.. Skjønner ikke helt hvorfor du mener det er så ille, når du har tatt det valget du har gjort.

Ja, jeg tror det skader saken din, nei jeg tror ikke det har noe å si at han har klær som er litt for små, btw siden du har hovedomsorg er det du som skal sørge for å sende med tøy slik at han har, om du ikke visste eller dere har en avtale på det..

Men, å ta fra deg hovedomsorgen tror jeg ikke han klarer, da det å flytte et barn skal være til betydlig bedring for barnet, og noe som ikke gjøres lett.

Om han kan få 50/50, kommer ann på hvor gammle barna er, og hvor godt dere samarbeider.

Ja, jeg vet at jeg som hovedforsørger har ansvaret for tøyet, men han betaler ikke bidrag og jeg har ikke råd til å sende med tøy som ikke kommer i retur. Og det er ikke snakk om tøy som er en str for liten, men 2-3 str for små.

Vi bor 3 timers reise fra hverandre så 50-50 blir nok ikke mulig. ei heller er samarbeidet der.

og ja, jeg vet det er tidlig å flytte sammen, men jeg prøver å se langsiktig her. 
Nå har jeg funnet en mann som bryr seg om meg. og ungene. som vil oss alt godt.
Vi er tatt meget godt i mot av familien. ( i motsetning til eksens familie hvor jeg ikke ble godtatt før rett før bruddet). 
Planen min er å kjøpe meg inn i huset hans sånn at vi stiller likt.

Jeg kan hoppe i det og satse eller leie leiligheter i lang tid fremover, men flere flyttinger fordi utleiere skal ha leilighet selv osv... 
Jeg trodde jo selv at dette med flytting ikke skulle være et tema på enda en stund, helt til jeg fikk oppsigelse, knappe 5 mnd etter at jeg flytta inn der...

Back
Topp