flytting til utland / fly med barn

tuslerusle

Glad i forumet
Jeg skal flytte til Belgia, men tenkte vente til etter fødsel, lønner det seg ikke føde i Norge med tanke på statsborgerskap eller har det ingenting å si ? Kommer jo mest sannsynlig til å bli i belgia.

Hvis jeg føder her må jeg jo ha en del utstyr her OG i Belgia ? Hvor tidlig er det forsvarlig fly etter fødsel ? [:-]

oj så spennende!! har du mann der i fra eller?? jeg har dessverre ikke peiling på det du lurer på, bare nysgjerrig[:)]... men skal mest sannsynlig til syden når lillemor er ca tre mnd... håper jeg!![:D]

ja, kjæresten  bor i Belgia så er litt vanskelig nå med planlegging ! Vi skal flytte sammen der nede nå, kan ikke drive fly frem og tilbake .. 

åå, det var godt å høre ! Har nemlig lite lyst drive flytte/vaske ut  høygravid... Men så er det jobben da, er det så at man kan starte permisjon 3 mnd tidlig ? Feks om jeg startet permisjonen min i oktober så jeg kan flytte da ?

Hvordan fungerer det med pengene i permisjon da, om man flytter utenlands? [8|]

ORIGINAL: Mirus

Hvordan fungerer det med pengene i permisjon da, om man flytter utenlands? [8|]

Jeg har ikke undersøkt så nøye, men de pengene har jeg jo opptjent og må jo få de selv om jeg flytter..
Skal kontakte Nav og høre med de.

Hm, jeg tror det er noe med at hvis du flytter ned permanent, er det ikke mye du har rett på, i alle fall ikke av barnetrygd. Men hvordan det er med permisjonspengene vet jeg ikke. Du skal nok ikke ta det som en selvfølge at de følger med deg, er jeg redd.

Men som sagt, jeg kan bare dette med trygd (da jeg selv har flyttet til DK).

Ønsker deg lykke til[:)]

Vi fløy med snuppa første gang da hun var to måneder, ingen problemer.

alltidlente på desember 07/generelt bor i Wien sammen med sine tvillinger-

Hun vet helt sikkert hvordan det funker med barnetrygd osv osv.

Back
Topp