Flytting til annen klinikk

-TP-

Elsker forumet
Assistert-jentene
Juliknøttene 2022
Bare lurte på om noen har vært i samme situasjon og vet mer enn meg. :bag:

Vi har ett embryo igjen på frys i Porsgrunn. Hvis forsøket er negativt, ønsker vi mest sannsynlig et nytt fersk-forsøk, men vi vurderer å bytte til Riksen. Utelukkende pga reisevei, det er mye nærmere.:shy:

Er jeg bakerst i IVF-køa da? Og kan forvente oppstart ca et halvt år etter henvisning ca?!

Dette er søskenforsøk hvis det er av betydning.

Ville aldri valgt Riksen over Porsgrunn, uansett grunn.

Og jeg vil tro du havner bakerst i køa ja.

Ville aldri valgt Riksen over Porsgrunn, uansett grunn.

Og jeg vil tro du havner bakerst i køa ja.

Kan du utdype svaret ditt litt?
Det å kjøre 2,5 t mot 20 min veier tyngre nå med en 2åring..

Du stiller bakerst i køen dersom du bytter klinikk. Men om du må ta kostnaden for flytting også så veit jeg fra andre at det er ganske så dyrt:) ser flere skriver både 20 og 30 000.. :)

Last edited:
Det er generelt lengre ventetid på Riksen, og lengre ventetid mellom forsøk og innsett. Jeg ville undersøkt nøye og vært sikker på at dere er komfortable med lenger ventetid både for oppstart, men også underveis i behandlingen.

Porsgrunn åpnet nettopp opp for mulighet for barn 3, sier noe om deres pågang i forhold til kapasitet.

Vi har tilsvarende reisetid som dere og valgte Porsgrunn hovedsakelig pga kortere ventetider. Dere får vel gjort alt annet enn uttak og innsett andre steder? Vi hadde kontrollene i Oslo.

Det er ikke et alternativ å gå privat i Oslo? Da får du raskt oppstart og en helt annen personlig oppfølging.

Du stiller bakerst i køen dersom du bytter klinikk. Men om du må ta kostnaden for flytting også så veit jeg fra andre at det er ganske så dyrt:) ser flere skriver både 20 og 30 000.. :)

Hva mener du? Dette er altså snakk om fra nytt fersk-forsøk, jeg skal uansett sette inn det siste embryoet fra frys i Porsgrunn. :)

Det er generelt lengre ventetid på Riksen, og lengre ventetid mellom forsøk og innsett. Jeg ville undersøkt nøye og vært sikker på at dere er komfortable med lenger ventetid både for oppstart, men også underveis i behandlingen.

Porsgrunn åpnet nettopp opp for mulighet for barn 3, sier noe om deres pågang i forhold til kapasitet.

Vi har tilsvarende reisetid som dere og valgte Porsgrunn hovedsakelig pga kortere ventetider. Dere får vel gjort alt annet enn uttak og innsett andre steder? Vi hadde kontrollene i Oslo.

Vi hadde jo egentlig bestemt oss for at vi ikke skulle gjennom flere runder med stimulering og uttak.. Men så kjenner vi jo på behovet for å prøve på et søsken allikevel.

Vi får gjort kontroller og sånt i enten Lillestrøm eller Drammen (hadde du i Oslo..?), men kjenner allikevel på at det blir langt, og hvis vi skal gjøre nytt uttak og innsett blir det to turer til Porsgrunn med bare noen få dager imellom. Må innrømme at jeg syns det er litt langt...

Leste på forumet her et sted at det nå ikke var så lang tid ventetid før noe på Riksen, så derfor det vurderes!

Det er ikke et alternativ å gå privat i Oslo? Da får du raskt oppstart og en helt annen personlig oppfølging.
Nei, det er ikke aktuelt.. Vi hadde et privat forsøk før vi ble henvist til Porsgrunn for noen år siden, og de pengene har vi ikke nå dessverre.. Selv om dette hadde uten tvil vært det beste!

Hva mener du? Dette er altså snakk om fra nytt fersk-forsøk, jeg skal uansett sette inn det siste embryoet fra frys i Porsgrunn. :)
Jeg leste såklart feil! Trodde du mente å flytte embryoet til riksen :P men ja du stiller bakerst selv om det er søskenforsøk på nytt sted. Jeg måtte heldigvis bare ta kontakt med de i crypho og ta blodprøver å sende inn dokumentasjonen de ønsket.. :)

Vi hadde jo egentlig bestemt oss for at vi ikke skulle gjennom flere runder med stimulering og uttak.. Men så kjenner vi jo på behovet for å prøve på et søsken allikevel.

Vi får gjort kontroller og sånt i enten Lillestrøm eller Drammen (hadde du i Oslo..?), men kjenner allikevel på at det blir langt, og hvis vi skal gjøre nytt uttak og innsett blir det to turer til Porsgrunn med bare noen få dager imellom. Må innrømme at jeg syns det er litt langt...

Leste på forumet her et sted at det nå ikke var så lang tid ventetid før noe på Riksen, så derfor det vurderes!

Jeg hadde i Oslo alle gangene ja, Smestadgynekologene.

En annen ting som hadde betydning for vår del var det med kort og lang protokoll. Da vi undersøkte var det sånn at riksen oftest kjørte lang protokoll, noe vi ikke ønsket mindre det var helt nødvendig. Vet ikke om det fremdeles er slik, men greit å sjekke ut om dette har betydning for dere :)

Men ja, jeg skjønner at det er langt med reisen. Hele dagen går jo til det... Håper neste embryoet deres sitter!!

Jeg leste såklart feil! Trodde du mente å flytte embryoet til riksen :p men ja du stiller bakerst selv om det er søskenforsøk på nytt sted. Jeg måtte heldigvis bare ta kontakt med de i crypho og ta blodprøver å sende inn dokumentasjonen de ønsket.. :)

Hehe okei, da er jeg med! Fikk plutselig litt hjertet i halsen nå! Får vel sette meg godt inn i dette hvis siste innsett ikke går..

Jeg hadde i Oslo alle gangene ja, Smestadgynekologene.

En annen ting som hadde betydning for vår del var det med kort og lang protokoll. Da vi undersøkte var det sånn at riksen oftest kjørte lang protokoll, noe vi ikke ønsket mindre det var helt nødvendig. Vet ikke om det fremdeles er slik, men greit å sjekke ut om dette har betydning for dere :)

Men ja, jeg skjønner at det er langt med reisen. Hele dagen går jo til det... Håper neste embryoet deres sitter!!

Så rart at de ikke har nevnt det stedet til meg, jeg har sikkert spurt 10 ganger om det ikke er noe nærmere... Får høre igjen!

Usj, lang protokoll har jeg ikke særlig lyst til.. Får ta en sjekk hvordan Riksen oppfattes nå hvis innsettet ikke er vellykket.

Men nå ble jeg veldig usikker altså, kanskje hun blir enebarn.. :hilarious:

Back
Topp