Flytting og bæring

Vanillatwin

Elsker forumet
vi har akkurat kjøpt hus og skal ta over om 3 uker. Vi håper å holde graviditeten hemmelig så lenge som mulig, men vil møte på en utfordring når vi skal flytte og jeg ikke kan bære noe særlig. Venner og familie skal komme å hjelpe til så det vil bli spørsmål.

Noen tips til hvordan man kan "ro seg unna"? :D
 
vi har akkurat kjøpt hus og skal ta over om 3 uker. Vi håper å holde graviditeten hemmelig så lenge som mulig, men vil møte på en utfordring når vi skal flytte og jeg ikke kan bære noe særlig. Venner og familie skal komme å hjelpe til så det vil bli spørsmål.

Noen tips til hvordan man kan "ro seg unna"? :D

Dette blir nok vanskelig for meg å, men har en samboer som skal få hjelp med bæringen, og jeg tar meg av vaskingen :eek:
 
Det hadde passet meg greit også :) men her er det forventet at jeg bidrar med bæringen også. Ikke fra sambo, men fra venner og familie. Kansje prøve å lure meg unna med de lette eskene :D
 
vi har akkurat kjøpt hus og skal ta over om 3 uker. Vi håper å holde graviditeten hemmelig så lenge som mulig, men vil møte på en utfordring når vi skal flytte og jeg ikke kan bære noe særlig. Venner og familie skal komme å hjelpe til så det vil bli spørsmål.

Noen tips til hvordan man kan "ro seg unna"? :D

Sniker fra mai: bæring har vel ingenting å si så tidlig? Jeg trente hvertfall helt vanlig styrke/vekter i begynnelsen av svangerskapet med full tillatelse fra jordmor. Er ingen grunn med henhold til frøet at du ikke skal kunne løfte hvertfall :)

Ønsker dere forøvrig masse lykke til i svangerskapet. :D
 
Sniker fra mai: bæring har vel ingenting å si så tidlig? Jeg trente hvertfall helt vanlig styrke/vekter i begynnelsen av svangerskapet med full tillatelse fra jordmor. Er ingen grunn med henhold til frøet at du ikke skal kunne løfte hvertfall :)

Ønsker dere forøvrig masse lykke til i svangerskapet. :D

trudde man skulle være veldig forsiktig med bæring ivertfall tidlig da det fortsatt er veldig skjørt og risiko for spontanabort? mulig jeg tar feil da dette er mitt første barn :D
 
Jeg har ikke hørt noe om det i de andre graviditetene annet en at om det er så tungt at du må holde pusten når du løfter, så er det for tungt. Leste litt på det og så at man fint kunne bære opp til 12 kg i hvert fall. Jeg bærer både gutten på 2,5 og han på 8 måneder samtidig hvis det er nødvendig, å det er over 20 kg uten noe problem. :)
 
Jeg har heller ikke hørt noe om at en ikke.kan bære. Jeg har iallfall ikke tatt hennsyn til det i de to tidligere svangerskapene, så lenge du ikke har problem med andre ting ligger spiren ganske trygt :happy:
 
Takk for svar :) da skal jeg heller kjenne litt på det underveis :D
 
Har fått beskjed om at å foreta vanlig løfting e ok men trengt ikke bynn m flytting. Så hær e det mannen som tar sæ av løfting av ting som e tyngre enn f.eks 10kg.
Første å siste trimester e det viktig va beskjed fra lege.
 
Har fått beskjed om at å foreta vanlig løfting e ok men trengt ikke bynn m flytting. Så hær e det mannen som tar sæ av løfting av ting som e tyngre enn f.eks 10kg.
Første å siste trimester e det viktig va beskjed fra lege.

kan ta noen esker og litt sånn da :) ikke utfordre meg selv :p hehe
 
vi har akkurat kjøpt hus og skal ta over om 3 uker. Vi håper å holde graviditeten hemmelig så lenge som mulig, men vil møte på en utfordring når vi skal flytte og jeg ikke kan bære noe særlig. Venner og familie skal komme å hjelpe til så det vil bli spørsmål.

Noen tips til hvordan man kan "ro seg unna"? :D
Hvorfor kan du ikke løfte og bære?
 
Hvorfor kan du ikke løfte og bære?

hehe, tenkte på risikoen for spontanabort. Mitt andre svangerskap så vil være ekstra forsiktig, mistet første gangen i uke 13. Fant ikke årsaken så skal ikke være helt nevrotisk men ønsker å ta alle forhåndsregler :D
 
hehe, tenkte på risikoen for spontanabort. Mitt andre svangerskap så vil være ekstra forsiktig, mistet første gangen i uke 13. Fant ikke årsaken så skal ikke være helt nevrotisk men ønsker å ta alle forhåndsregler :D
Et kjapt søk på Google kan kanskje berolige deg;

Hei! Hvorfor sies det alltid at gravide ikke skal løfte tungt? Hva er det som kan skje? Jeg er på flyttefot om dagen, og det er vanskelig å unngå alle løft...

Tidligere trodde man at det var abortfremkallende, nå handler det mer om at muskler og sener er mye mer tøyelige når du er gravid og du har derfor lettere for å "forløfte" deg. I tillegg gjør den voksende magen din at du får en annen belastning på ryggen, og det kan gi deg kink rett og slett. Litt kan du godt løfte, men ikke tungt og sett deg ned og hvil når du er sliten.

Du merker når du er så stor at løfting blir et problem.

Tror ikke du kan gjøre noe fra eller til risikoen for abort. Lev normalt :)
 
Et kjapt søk på Google kan kanskje berolige deg;

Hei! Hvorfor sies det alltid at gravide ikke skal løfte tungt? Hva er det som kan skje? Jeg er på flyttefot om dagen, og det er vanskelig å unngå alle løft...

Tidligere trodde man at det var abortfremkallende, nå handler det mer om at muskler og sener er mye mer tøyelige når du er gravid og du har derfor lettere for å "forløfte" deg. I tillegg gjør den voksende magen din at du får en annen belastning på ryggen, og det kan gi deg kink rett og slett. Litt kan du godt løfte, men ikke tungt og sett deg ned og hvil når du er sliten.

Du merker når du er så stor at løfting blir et problem.

Tror ikke du kan gjøre noe fra eller til risikoen for abort. Lev normalt :)

takk for svar :) tok et google søk men kom opp forskjellige meninger, men gjengangeren er at man skal kjenne litt på det selv også trenger man ikke begynne å bli tungtvekter akkurat :p ;D
 
Jeg jobber i en jobb med masse bæring, løfting osv. Har snakket med leger, jordmødre, pleiere, et par fødselsleger på KK pluss overlegen på Gyn, som alle sier at det ikke har noen ting å si. Jeg har jo mistet et par ganger, og derfor forhørt meg :)
 
trudde man skulle være veldig forsiktig med bæring ivertfall tidlig da det fortsatt er veldig skjørt og risiko for spontanabort? mulig jeg tar feil da dette er mitt første barn :D

Neida, embryoet er godt beskyttet og veldig lite. :) bare å bære, men selvsagt ikke mer enn du orker <3
 
Jeg er selv midt i flytting og bærer ikke tunge møbler og sånt, men esker/kasser og poser/sekker. Har også kjent at jeg blir fortere sliten og at kroppen sier i fra når jeg bør ta pause. Småsvimmel og småkvalm når det ble litt mye. :)
 
vi har akkurat kjøpt hus og skal ta over om 3 uker. Vi håper å holde graviditeten hemmelig så lenge som mulig, men vil møte på en utfordring når vi skal flytte og jeg ikke kan bære noe særlig. Venner og familie skal komme å hjelpe til så det vil bli spørsmål.

Noen tips til hvordan man kan "ro seg unna"? :D

Bare si at du har fått hekseskudd vondt i korsryggen. :p
 
Kva med å ikkje pakke ned alt - så pakker du ned i esker menst dei andre bere? :) evt begynne nedvasking av kvart enkelt rom etter kvart som dei vart tømt? :)
 
Back
Topp