Flytting av frosne embryoer til annen klinikk

Mini_S

Glad i forumet
Assistert-jentene
Oktobergull 2022
Hei :)

Vi har 2 frosne embryoer på Rikshospitalet i Oslo fra vårt første forsøk. Vi har i mellomtiden flyttet til andre siden av landet, men ønsker å bruke de 2 embryoene til søskenforsøk om noen mnd. Jeg leste på nettsiden til Rikshospitalet at det er mulig å flytte embryoer til en annen klinikk de har avtale med, men at det må søkes om. Kjenner at det hadde vært veldig greit å slippe å fly til Oslo for et fryseforsøk. Litt fordi at det kan være embryoene ikke overlever tining og man da reiser for ingenting, men også nå mtp. korona.

Så nå lurer jeg på, er det tilfeldigvis noen her som har søkt om flytting av biologisk materiale til en annen klinikk før? Hvis ja, ble det innvilget? Hva var prosessen for å få det til?

På forhånd takk for svar :)
 
De nevnte på riksen at det var mulig for oss å flytte eggene til st olavs iallefall. Men det sa legen i en bisetning og ikke alt de sier stemmer faktiskt. Send melding til riksens ivf poliklinikk i min journal så får du riktig svar.
 
Følger dette. Vi var interessert i dette når covid19 stoppet vårt forsøk i mars, men fant da ut at det ikke var mulig. Håper at vi tok feil :) jeg mener det er vår eiendom.
 
Har sendt melding i min journal og fått svar om at jeg må kontakte det sykehuset som jeg vil embryoene skal flyttes til, og be dem ta kontakt med Riksen for å be om få de overlevert. Så ser ut til at dette er mulig. Jeg fortsetter å undersøke og kan oppdatere her etterhvert :)
 
Vet at f.eks Spiren henter embryo på St.Olavs, sådet går ja. Men aner ikke prosedyren, regnet med de ordnet om det ble aktuelt. Ser ut til at det løser seg for deg.
 
Har sendt melding i min journal og fått svar om at jeg må kontakte det sykehuset som jeg vil embryoene skal flyttes til, og be dem ta kontakt med Riksen for å be om få de overlevert. Så ser ut til at dette er mulig. Jeg fortsetter å undersøke og kan oppdatere her etterhvert :)
Så bra! Jeg er innstilt å pendle til riksen, men fantastisk om man slipper det. Håper det ordner seg ❤️
 
Vet at f.eks Spiren henter embryo på St.Olavs, sådet går ja. Men aner ikke prosedyren, regnet med de ordnet om det ble aktuelt. Ser ut til at det løser seg for deg.
What??? Siden når da? Det var helt umulig fikk jeg beskjed om i 2018. Men hvis det går er det jo helt fantastisk, snakkes aldri St Olavs :smiley-bounce016
 
What??? Siden når da? Det var helt umulig fikk jeg beskjed om i 2018. Men hvis det går er det jo helt fantastisk, snakkes aldri St Olavs :smiley-bounce016
Hun sa de gjorde det innimellom da jeg spurte før oppstart på høsten i fjor.
 
Hun sa de gjorde det innimellom da jeg spurte før oppstart på høsten i fjor.
Det skal jeg jammen sjekke opp når vi er klare for fryseforsøk. Elsker Spiren :Heartred
 
Hei jenter, tenkte å oppdatere for de som er interessert :) har nå snakket med både Haugesund sykehus og klinikk Hausken, begge kunne hente embryoene fra Riksen.
Hausken anbefalte allikevel ikke å gjøre det pga.transportkostnader på rundt 4000-5000kr som vi må dekke selv, pluss at de ikke vet noe om kvaliteten av fryseembryoene (da det bare er 3dagers) og om de i det hele tatt overlever tining. Så de mente det ville ikke lønne seg økonomisk.
Han jeg snakket med på Haugesund sykehus var derimot helt enig i at vi burde hente embryoene og bruke disse på søskenforsøk før vi evt.tar et nytt ferskforsøk. Så nå skal de ordne transport og vi var plutselig et stykke nærmere oppstart av søskenforsøket :woot::Heartred
 
Hei jenter, tenkte å oppdatere for de som er interessert :) har nå snakket med både Haugesund sykehus og klinikk Hausken, begge kunne hente embryoene fra Riksen.
Hausken anbefalte allikevel ikke å gjøre det pga.transportkostnader på rundt 4000-5000kr som vi må dekke selv, pluss at de ikke vet noe om kvaliteten av fryseembryoene (da det bare er 3dagers) og om de i det hele tatt overlever tining. Så de mente det ville ikke lønne seg økonomisk.
Han jeg snakket med på Haugesund sykehus var derimot helt enig i at vi burde hente embryoene og bruke disse på søskenforsøk før vi evt.tar et nytt ferskforsøk. Så nå skal de ordne transport og vi var plutselig et stykke nærmere oppstart av søskenforsøket :woot::Heartred
Hvor lang tid tok overflyttingen?
 
Back
Topp