Flyttet til ny by før fødselen.

LilleRiskornet

Andre møte med forumet
Hei.
Er det noen her som har flyttet til ny by/til andre siden av landet før fødselen?
Vi bor per nå i Bergen, men skal flytte til hjemplassen vår når jeg er ca. I uke 34/35. Noen som har gjort det samme?
Hva gjorde dere med Nav-søknaden?
Tok dere ut permisjon/ferie eller var dere sykemeldte?
Hva med jordmor/legeoppfølging på den nye plassen?

Håper det er noen som har samme erfaring som kan svare [emoji4] [emoji4]

Hei.
Er det noen her som har flyttet til ny by/til andre siden av landet før fødselen?
Vi bor per nå i Bergen, men skal flytte til hjemplassen vår når jeg er ca. I uke 34/35. Noen som har gjort det samme?
Hva gjorde dere med Nav-søknaden?
Tok dere ut permisjon/ferie eller var dere sykemeldte?
Hva med jordmor/legeoppfølging på den nye plassen?

Håper det er noen som har samme erfaring som kan svare [emoji4] [emoji4]
Jeg bodde i stavanger når jeg var gravid med første. Flyttet hjem til Karmøy når jeg gikk ut i permisjon. Husker ikke hvordan jeg gjorde det med søknaden om permisjonspenger. Tror ikke det har så mye å si. Gav beskjed til UIS at jeg ikke skulle føde der, og gav beskjed til fastlegen min (som var på karmøy) at jeg ville føde i haugesund.
var på oul i stavanger.
Jeg hadde timebetaling, så tok ikke ut ferie, var heller ikke sykemeldt. Fikk feriepenger som vanlig, i juni fra jobben samtidig som jeg fikk utbetalt permisjonspenger fra nav.
Fødte i mai.

Jeg skal gjøre det samme nå, flytter fra Oslo til Bergen om en uke. Tar da tidlig permisjon, og beholder gamlejobben til jeg begynner i ny jobb etter permisjonen. Hadde siste kontroll hos jordmor i Oslo i uke 24, også tar jeg kontakt med helsestasjonen eller ny fastlege når jeg har flyttet. Nav er ganske firkantet i reglene sine, det går ikke an å søke før uke 26 selv om man skal ha tidlig permisjon. Heldigvis får jeg betalt som vanlig fra jobben, også får de etterbetalt hos Nav. Jordmor her sender meg permisjonspapirene når jeg er over 26 uker. Litt styrete, men blir godt å flytte :)

Jeg skal gjøre det samme nå, flytter fra Oslo til Bergen om en uke. Tar da tidlig permisjon, og beholder gamlejobben til jeg begynner i ny jobb etter permisjonen. Hadde siste kontroll hos jordmor i Oslo i uke 24, også tar jeg kontakt med helsestasjonen eller ny fastlege når jeg har flyttet. Nav er ganske firkantet i reglene sine, det går ikke an å søke før uke 26 selv om man skal ha tidlig permisjon. Heldigvis får jeg betalt som vanlig fra jobben, også får de etterbetalt hos Nav. Jordmor her sender meg permisjonspapirene når jeg er over 26 uker. Litt styrete, men blir godt å flytte :)
Men da søker du nav i Bergen?
Forlenger du permisjonen med ferien?

Men da søker du nav i Bergen?
Forlenger du permisjonen med ferien?

Tror jeg søker nav i Oslo da jobben min er her? Litt usikker. Forlenger permisjonen med tre mnd ulønnet permisjon (og feriepenger). Må spare en del på forhånd, men verdt det slik at jeg kan flytte samtidig med kjæresten.

Back
Topp