Flyttet termin etter ultralyd

Ella24

Andre møte med forumet
Hei:) vi var på ultralyd igår og fikk en midlertidig termin fordi hodeomkretsen var for liten til å fastsette en endelig termin.. Den midlertidige terminen ble satt til 14 august, etter min utregning er terminen 28 juli. Jeg husker eksakt når siste mensdag var, derfor synes jeg det er så rart t datoen ble flyttet med så mye.. Noen som har en god forklaringen det? ;)

nei, men kor langt e du på vei itte din bereining?

Hvor i landet var på på UL?

Vet du om de bruker "Terminhjulet" eller "eSnurra" for terminfastsettelse der?

De skal vel sjekke igjen vel? Hvis du er sikker på siste mens-dag og hadde regelmessig mens så syns jeg det var litt stort avvik...
Men de er vel klar over det, og du får ny sjekk?

di flytter jo terminen etter hvordan babyen har vokst. Jeg kjenner ei som egentlig er en mnd lenger på vei enn meg (hun hadde visst hun var gravid i 3-4 uker før jeg testet positivt..hehe) og hun har nå termindato to dager etter meg. Sånn var det sist hun gikk gravid også, men hun fødte da to uker før termin. Di tar jo å fastsetter terminen med tanke på hvor stor barnet er akkurat på det tidspunktet i magen. Og stort sett ligger di fleste babyer ganske likt i vekstkurven rundt ordinær ul tider, men ved alle "regler" er det jo unntak, så kan jo hende babyen din var litt "liten" akkkurat da, mens den henter se inn igjen i vekst litt senere i svangerskapet..

Terminen r 28 juli etter min beregning. Den nye ble satt til 14august. Jeg skal på ny ultralyd 12 mars.. Jeg har tatt ultralyden på Fredrikstad sykehus. I utgngspunktet her det ingen betydning om terminen blir flyttet då mye, men jeg synes det bare er litt rart ;)

Det er mye rart man skal oppleve men det er nok en logisk forklaring. Jeg fikk ny ul time etter ordinær time idag..grunnet forjemann var født for liten etter norsk standard. Men selv om han var frisk aktiv og tok til seg mye mat..ble det mye oj, ufda.. åhh..og kommentarer som veldig fortidlig født?... jeg følte meg litt som en dårlig mor.. Men prøvte å si at jeg Spiste godt og la på meg over 20 kilo i sv.skap...samtidig gikk jeg lange turer med hunden ..følte meg i fin form!!! Og han var født rett før termin!! Selv tenkte jeg at det var bra han var liten..vondt nok å få han ut!!!Men nå ble det mye meg... Tenker det er en pigg krabat inni magen din...SMIL!!!

Normalt vokser de aller fleste bebiser like mye frem til ordinær UL. Jeg ble selv flyttet 13 dager ved forrige sv.skap. Så ja, regner også med at det har en logisk forklaring. Ville sport neste gang du er der. 

Egget kan gå i dvale en stund før det begynner å utvikle seg + eggløsning kan være litt senere enn det en regner når dem teller fra første dag i mens :)

Har du helt stabile sykluser da? alltid like mange dager mellom hver mens? Eller kan eggløsningen ha vært senere enn du antar?
f.eks: jeg har av og til lange sykluser, så om jeg skulle gått etter menstermin ville den vært 2 uker før jeg har fått faktisk termin men siden jeg visste når jeg hadde eggløsning har jeg hele tiden regnet ut ifra EL dato, ikke siste-mens dato og kommer da fram til samme resultat som JM gjorde på UL.

Back
Topp