Flyttet langt bort?

*bølla*

Gift med forumet
Er det andre her som har flyttet langt fra venner og familie?
Har dere klart å få nye venner på det nye stedet, og hvor lenge har dere bodd der?

Vi har bodd her vi bor nesten 2,5 år nå og har ingen vi kan kalle venner her. Kjenner jo noen, men ingen vi besøker, går på besøk til eller omgås på andre måter privat.

Min famile og tidligere venner bor i nordnorge (altså laangt unna).
Svigermor bor 16 mil unna oss.

Her vi bor nå har vi bodd i 1 år og først nå begynner vi å bli kjent med folk, men har ennå tilgode å ha folk på besøk eller gå på besøk til noen..
Men tror det ordner seg etterhvert, føler folk her egentlig er lette å bli kjent med i forrold til den forrige plassen vi bodde..
Der bodde vi i 3 år og var først rett før vi flyttet at jeg ble kjent med folk, og da hadde jeg prøvd iherdig i alle årene.

Ei bor ikke mer enn to timers kjøring fra hemstedet, men ei syns det var veldig vanskelig det første året![:(]

Men når ei fikk meg jobb og ongan ble med på diverse aktiviteter, så forandret alt seg. Vi fikk omgangskrets og har egentlig aldri no problem med å finne på no hvis vi vil. Men dette kan jo også ha litt med at dette er hemplassen til gubben og han kjenner jo omtrent alle her fra før!![8D][:D]

ORIGINAL: mammantilenengel

først så flytta jeg til trondheim som er omtrent 8 timer hjemmefra. der fikk jeg bare guttevenner. men da var jeg fri og singel.

så flyttet jeg igjen å nå er det omtrent 5 timer .
jeg kjenner en god del. ble kjent igjennom barselgrupper og ei jente jeg traff på bim.

så vær litt desperat å ta kontakt med andre mødre.. det lønner seg[:D][:D][;)]

lykke til[:D]

Jeg har gjort mange forsøk på å bli kjent.

Minstejenta var bare 4 uker da vi flyttet hit så jeg meldte meg inn i en barselgruppe. Var med der i ca 1 år, men så oppdaget jeg at de andre møttes utenom disse treffene[:(] 

Jeg meldte meg inn i et kor og et korps. Har slutta i koret, men er fremdeles med i korpset. Møter dem bare på øvelser.

Minste gutten er med i en skigruppe og går på turning. Jeg/vi kjenner ingen av foreldrene.

De yngste barna går i barnehage og vi er kun på hils med foreldrene.

Kollegene ses kun på jobb.

Føler jeg har gjort ganske mye for å bli kjent med andre. Nå gidder jeg ikke mer[8|]. Vi har planer om å flytte tilbake til kjentfolk i løpet av neste år.

Flyttet langt bort fra venner til mere familie rundt.. Tok en stund å få venner, men nå er nordmenn ikke den mest åpne folkegruppen i verden[8|]

Back
Topp