Septemberlykke
Flørter med forumet
Meldte flytting til utlandet(Midtøsten) i 2014 ,og da fikk jeg brev fra folkeregisteret til adressen i utlandet om at jeg var blitt registrert som utvandret.jeg skrev i flyttemeldingen om at oppholdet skulle vare ett til to år.nå er jeg tilbake (3 dager siden) og får beskjed på folkeregisteret i dag om at jeg må fylle ut flytteskjema: "flytte til Norge fra utlandet" og regnes som innvandrer enda jeg er norsk og kun har norsk statsborgerskap..dessuten så må jeg ha leiekontrakt og arbeidskontrakt!!! Hvordan i all verden skal jeg få meg jobb nå når jeg har termin i begynnelsen av september? Hvorfor må jeg ha jobb for å kunne Komme tilbake?jeg sa jeg skal bo hos familien min inntil videre og etterhvert få meg en jobb.men da sa hun at jeg skulle fylle ut skjema og ta med bekreftelse på at jeg skal bo hos familie og så skal de vurdere saken.hva mener hun med at de skal vurdere saken? Risikerer jeg å få avslag på søknaden? Jeg kan ikke reise noe sted lenger nå.har jeg ikke krav på noe som helst lenger? Jeg må komme meg til helsesøster/jordmor ...må jeg betale for det? Får jeg ikke fødeplass? Må jeg betale for fødselen??? Jeg sitter her og gråter og er helt frustrert.hvorfor skal det være vanskelig å komme tilbake som nordmann og så skal asylsøkere få både her og der uten å streve noe for det??jeg vet ikke hva jeg skal gjøre..har noen vært i samme situasjon??