Hei igjen! For de som måtte være interessert; her er fødselshistorie
Lillesøster har ligget i sete hele tiden, og på onsdag skulle jeg endelig inn til røntgen av bekken (uke 37+5). Tirsdag kveld rundt 2100 begynte jeg imidlertid å kjenne noe som ligna på rier og blei selvsagt superstressa siden røntgen ikke var tatt enda.... Var akkurat det jeg var redd for hele tiden, at noe skulle starte før bekken var målt, og det var tatt en avgjørelse i forhold til setefødsel/ks. Ringte derfor sykehuset og de ba meg komme inn med en gang (1,5 timer reisevei..) Riene var ikke spesielt vonde, og det var 7 minutter mellom.
Kom inn på sykehuset rundt 23, og da hadde jeg 2cm åpning. De måtte ringe til folkene på røntgen som hadde bakvakt og de kom ganske kjapt. Tok kanskje en time fra jeg var ferdig på røntgen til svarene kom. Det viste seg at bekkenet mitt var for trangt (som jeg trodde siden mamma og bestemor også har trangt bekken...) så da ble det bestemt ks, klokka 0800 neste dag (onsdag). Klokka var nå rundt 3-4, og vi skulle prøve å sove litt.. Meen rundt 5 tok riene seg voldsomt opp og da jordmor sjekka hadde jeg 4-5 cm. Så da blei det fart i sakene og bestemt hasteks. Trilla meg ned på operasjonssalen, der sto det sikkert 10 personer å venta. Ikke noe dramatikk, men blei jo litt stress.. Fikk spinalbedøvelse (AUU!!??) som virka rimelig kjapt. Sykt spesiell følelse å kjenne at de driver å river rundt og styrer nedi der uten å egentlig kjenne 06.15 hører vi såvidt litt skrik og da er lillesøster født!

Jeg får såvidt sett henne før de tar henne med seg ut med en gang, og det var litt kjipt syns jeg.. Pappa'n fikk bli med. Etter et kvarter ca kommer de inn igjen og legger henne på brystet mitt ei stund. Så tar pappa'n hun med mens jeg blir sydd ferdig og trilla på oppvåkning. Rundt 08.15 kommer de ned til meg og hun suger litt før første gang. Opp på barsel et par timer etter det igjen.
Alt i alt en fin opplevelse, egentlig glad bekkenet var for trangt så jeg slapp å ta et valg mellom ks og setefødsel.. Tiden nå etterpå er jo ganske dritt i forhold til sist med vanlig fødsel, da var jeg oppe og hoppa nesten med en gang. Nå gikk jeg på selv etter 7-8 timer og fikk også dusje da. Idag (to døgn etter) er formen mye bedre og jeg går stort sett overalt selv. Kjedelig å ikke kunne løfte storebror osv, men det får gå. Mye vondt i såret og noen sinnsyke etterrier, men håper det gir seg snart

Har uansett fått verdens fineste premie på 3065 gram
Lykke til dere som ikke har født ennå