Flytte ut av sprinkelsenga og over i stor seng

-Nymphadora-

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Når byttet dere ut sprinkelsenga meg stor seng?

Lillemor sover veldig urolig, hun er all over the place. bytter ender hele natten. 
I november venter vi andremann, og da er lillemor 21 mnd. Mannen mener det er akkurat passe alder for å bytte seng, jeg synes ikke det! 

Så burde vi kjøpe stor seng til datteren vår, eller en ny sprinkelseng til babyen som kommer?

eldste vår fikk juniorseng når han var litt over 1 1/2år.

Så jeg ville kjøpt juniorseng til din,og så får babyen sprinkelsengen.

Vi byttet litt etter 1,5 år. Var ikke veldig stor overgang, for i månedene før dette var han helt panisk i sprinkelsengen så vi tok av den ene kanten og la en madrass ved siden av tilfelle han rullet ut. Da lå han konsekvent på madrassen og kom fornøyd inn til oss når han våknet istedet for å hyle og skrike og være utrøstelig! Så da kjøpte vi juniorseng :)

Takk for svar! 

Lurer på om vi skal våge oss ut på juniorseng, selv om jeg ikke liker tanken på at lille babyen min skal ligge i en JUNIORseng. Hun er ingen junior, er bare babyen min

vent og se, kan jo hende hun klatrer over om en uke eller en mnd, det vet du jo ikke. her klatra min over i forrige uke, han er 21mnd og lillebror kommer iløpet av de neste 3ukene :) så glad jeg ike har kjøpt en sprinkelseng til ;)

Det går så fint så! De triller ikke ut av senga, det er jo sånn sengehest der! Og dere kan jo bare legge en madrass ved siden av i starten til dere ser at det går bra.

Hvis andremann kommer i november og skal ta over sprinkelsenga så ville jeg ha skiftet seng på storesøster 2-3 mnd i forveien og da tatt vekk sprinkelsenga om mulig. Da vil ikke sprinkelsenga stå der som noe som tilhører storesøster, men en babyting som blir tatt frem til nestemann. Bare et tips, siden vi står oppi det samme selv.

Vi byttet til stor-jente-seng i april og nå kommer lillesøster i juli, vi tenkte ikke på å ta ned sprinkelsenga dessverre men vi sier det er en babyseng. Og nå går det helt strålende med juniorseng til storesøster, selv om hun snur seg både hit og dit om natten

jeg bytta fra sprinkelseng til vanlig seng på gutta mine da de begynte og klatre ut av den og de var begge rundt 21 mnd 

Tweak skrev:
Det går så fint så! De triller ikke ut av senga, det er jo sånn sengehest der! Og dere kan jo bare legge en madrass ved siden av i starten til dere ser at det går bra.

Hvis andremann kommer i november og skal ta over sprinkelsenga så ville jeg ha skiftet seng på storesøster 2-3 mnd i forveien og da tatt vekk sprinkelsenga om mulig. Da vil ikke sprinkelsenga stå der som noe som tilhører storesøster, men en babyting som blir tatt frem til nestemann. Bare et tips, siden vi står oppi det samme selv.

Vi byttet til stor-jente-seng i april og nå kommer lillesøster i juli, vi tenkte ikke på å ta ned sprinkelsenga dessverre men vi sier det er en babyseng. Og nå går det helt strålende med juniorseng til storesøster, selv om hun snur seg både hit og dit om natten

Ahh! Herregud, jeg har ikke tenkt på alt det! *tullete i huet allerede*
Klart vi må vende henne til den nye senga liten stund i forveien, og selvsagt gjemme babysengen i mens.

Har kanskje lyst til å kjøpe juniorseng likevel, orker ikke 2 sprinkelseng når den ene mest sannsynlig blir byttet ut kjapt etter likevel. Sengehest er vi nødt til å ha.

Hun var 2 år og 3 mnd, da ble lillebror utrygg i vogga og måtte ha sprinkelsenga hennes.

Gikk supert.

Nå er det veldig mange som må bytte til stor seng mellom 1 og 2 år fordi de kommer ut av sprinkelsenga og for mange går det over all forventning, mens andre sliter litt mer med unger-ut-av-senga-opplevesle :p

Her fikk storesøster mammut senga fra ikea når hun var 21 mnd. 3 måneder før babyen skulle komme. syntes også det var lurt å sette bort sprinkelsenga sånn at hun både ble vant med den nye senga si og at hun ikke skulle føle at babyen 'stjal' hennes seng.hun har sovet såååå mye bedre i den store senga! så jeg anbefaler gjerne at dere bytter :):)
på denne senga er det ingen sengehest, men vi har rullet sammen et teppe og lagt under overmadrassen, sånn at det er en bulk der :) også har vi saccosekken ved siden av da, så hun lander i den om hun er veldig urolig. men mammut senga er veldig lav i utgangspunktet så er ikke langt hun faller.men prøv! det kommer til å gå kjempefint! :)

bøllefrøene skrev:
Her fikk storesøster mammut senga fra ikea når hun var 21 mnd. 3 måneder før babyen skulle komme. syntes også det var lurt å sette bort sprinkelsenga sånn at hun både ble vant med den nye senga si og at hun ikke skulle føle at babyen 'stjal' hennes seng.hun har sovet såååå mye bedre i den store senga! så jeg anbefaler gjerne at dere bytter :):)
på denne senga er det ingen sengehest, men vi har rullet sammen et teppe og lagt under overmadrassen, sånn at det er en bulk der :) også har vi saccosekken ved siden av da, så hun lander i den om hun er veldig urolig. men mammut senga er veldig lav i utgangspunktet så er ikke langt hun faller.men prøv! det kommer til å gå kjempefint! :)

Mammutsenga er veldig fin! Jeg har tittet på den, men jeg er veldig rar av meg og må ha ting som passer inn. Og mammutsenga passer liksom ikke i farger, haha. 
Og så MÅÅÅÅÅ jeg ha sengehest til lille kløna mi :P

Hmm, innleggene her får meg til å tro at mannen min er ikke så skrudd i huet som jeg skal ha ham til å være, hehe. Kanskje han har rett. 

Liam blir 2 år neste mnd og ligger enda i sprinkelseng  han begynte å klatre ut for 2-3 mnd siden og da hadde vi en ukes tid med full krig for han skulle pokker ikke ligge der men det slutta han plutselig med og nå går det veldig bra, nå klatrer han aldri ut uansett lenger 

Tror han skal få junior seng snart men vet at Tara da nekta å legge seg så vi måtte legge oss med ho omtrent for å få ho til å sove og det er så kjedelig....

Back
Topp