Flytte til utlandet

sogn78

Forumet er livet
VIP
I dag vart det klart at me flyttar til Belgia i fire år, og eg har tusen spørsmål, men får nok svar etterkvart:)
Er det nokon her som har flytta til utlandet med barn som vil dele litt erfaringar? Korleis gjekk det ift språk, bytte miljø, venner, barnehage osv?

Sent from my iPhone using BV Forum

Kan ikke svare igrunn, men fy så spennende! Håper dere får det helt supert :)
Og hjelper med å dytte.

Barn tilpasser seg som regel veldig lett

Så gøy!
Kusinen min flyttet til Kina for ikke ås lenge siden, det har ikke bare vært enkelt , vanskelig for barna pmed språk osv.

Har "kun" flyttet til sverige og hun gikk ikke i barnehage i Norge så ingen god hjelp her heller, men så spennende! :D

Mamma og familien flyttet til Danmark og bodde der i 3 år. Min da 14 pr gamle søster hatet det. Språkmessig var alt greit, men ikke å flytte til en plass der alt var ukjent.

Kjenner engelskmenn som har flyttet hit med barn i bhg alder og det har gått fint både språkmessig og sosialt

Har dessverre ingen erfaringer å komme med. Men utrolig spennende da å flytte til utlandet :) Jeg vil tro det skal gå veldig greit i og med at barn tilpasser seg ganske fort :) Masse lykke til med alt :)

Takk for svar alle sammen:)
Håpar, og satsar på at det går fint med oss alle sammen:) Den som intet våger, intet vinner;) (lett og sei no, berre vent til det nærmar seg, og panikken setter inn;))

Sent from my iPhone using BV Forum

Skal dere ha barna på SSB eller? Hadde en venninne som gikk der, hun bodde i Belgia med faren sin et år, broren bodde der i to år (foreldrene var skilt).
Hun trivdes hvertfall, de har jo et skandinavisk miljø på skolen.
Kan du fransk?

Mamma,pappa og lillesøster flyttet et år til Spania når søsteren min var 4 år. Det gikk kjempe fint :) men hun gikk i norsk barnehage og alle vennene til mine foreldre var norsk/svensk, så hun lærte ikke spansk:oops:

Tror det vil gå greit så lenge barna er godt forberedt, og dere alle har en god innstilling til det ;) Vi har flyttet fra Norge til et annet land, også tilbake etter vi fikk barn

Back
Topp