Flytte til Perth

minnie2

Betatt av forumet
Hei!
Jeg, samboer og lillegutt vurderer å flytte til Perth pga studier. Men vi syns det virker skummelt å gjøre det med barn.. Er det noen som har noen erfaringer å dele? Priser, språk, edderkopper/slanger (livredd), barnehager, finne arbeid?

Dytter for deg.

er enormt med nordmenn i perth,pga oljeselskapene som er der,så er en drøss rogalendinger der allefall ;)

ville satt meg mer inn i hva det innebærer å bo der med barn, og om man får fatt i bhg plass,er ikke sikkert det er så enkelt om man kommer dit som student ikke ansatt i ett firma, og det å finne job er nok ikke superlett,men det igjen kommer jo an på hva jobb du snakker om. :) typisk studentjobber er utrolig dårlig bet i forhold til her. vet mange som har au pair,elelr "norsk" bhg/internasj bhg gjennom selskapet de er ansatte i

Hei,
Jeg og min mann har bodd i perth australia i 3 år uten barn, men vi tenker nå å flytte ned igjen. Vi har fått to barn siden vi reiste fra perth og venter sistemann i juli.
Vi har ikke jobb i perth, så dette virker litt rart å si opp begge jobber, og flytte ned med 3 små barn, men vi har ønsket oss tilbake i så lang tid nå..
Er det noen som vet om et bra sted å starte å søke jobb? Vet om masse australske søkebaser, men det virker så skummelt å måtte ut på et australsk jobbsøker marked...vi planlegger å starte søknadsprosessen til høsten etter minste er født, og å dra ned i oktober 2013.

Andre som er på vei ned eller allerede er dernede og som kan gi tips og råd vedr. jobbsøkings prosessen i perth eller australia generelt? Eller andre som kan dele erfaringer mht å flytte ned til perth med små barn? Er jo litt skummelt, men slik er det vel før enhver stor avgjørelse i livet..

Back
Topp