Flytte til nytt sted med mann og baby

sola86krs

Forelsket i forumet
MAI 2013
Noen som har gjort det?:)
Kom hjem idag med lillemor etter å ha vært å gått tur, å da kom det plutselig fra mannen hva jeg tenkte omå flytte vekk herfra.
Han har slitt leenge med å få jobb nå (hvertfall i 10mnd), han er økonom, å her på Sørlandet er det maange om stillingene, så han har desverre ikke fått noe jobb enda. Nå skal han straks ut i pappaperm med lillemor, men håper å ha en jobb å gå til når han er ferdig da.
Har snakket om å flytte før også, han har et dårlig forhold til familien og det er ingenting som holder han her mener han. Men for meg er det en annen sak.

Uansett, noen her som har flyttet fra familie,venner,jobb etc, å bosatt seg i en annen landsdel?
Er redd for at hvis vi gjør det så blir vi mye alene,uten nettverk avvenner å familie, og hvor lett er det å bli kjent med nye folk å få venner i voksen alder? Vi er 27 og 33år, å her i byen er vi jo etablert med venner som vi har hatt i mange år, familie,og jobb(jeg jobber i kommunen)....

Trenger bare noen råd å tips her...er litt rådvill kjenner jeg. Har ikke så lyst å flytte, trives godt her,å syns det er et flott sted for mini å vokse opp, men igjen så har mannen mye bedre jobbmuligheter på østlandet enn her. Vil jo støtte han best mulig :)

Takk for at dere leste! :)

Sent from my GT-P5210 using BV Forum mobile app

Mine røtter er grodd ganske så fast her vi bor og tror jeg hadde syntes det hadde vært Vannskelig å flytte. I hvert fall vis det betydde St jeg måtte si opp min jobb og at det var flere timer hjem igjen. Men igjen så er det viktig med jobb!
Har han ikke mulighet til å pendle litt? Nå bet ikke jeg hvor dere bor på Sørlandet, men kanskje det er lettere å få seg jobb om man pendler litt?

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi flyttet fra trondheim til namsos da vår første var bare 5 mnd gammel,kjente ingen der fra før verken jeg eller mannen. Men jeg tok kontakt via dinbaby sine forumsider og her på babyverden sine forumsider og spurte om d fantes noen barselgrupper som jeg kunne få blitt med i,fikk napp med en gang. Vi bodde der i 6 mnd,en av de beste 6 mnd i mitt liv,men så ble jeg gravid igjen og vi måtte tilbake til Trondheim igjen hvor jeg hadde permisjon i en fast stilling. Men hadde jeg fått fast jobb i namsos så hadde vi blitt boende der oppe noen år til. Når man har så små barn så er det å få kontakt med andre småbarnsforeldre null problemer

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Gjorde det der for ti mnd siden.. Angrer men kommer jo an på hva slags sted en flytter til, stort lite osv...

Vi flytta fra sørvestlandet til nordnorge. Gikk helt fint det, tok et par mnd men så hadde vi venner og nettverk rullende der oppe. Da vi fikk lillegull bestemte vi oss for å flytte nærmere hjemme igjen og flytta til vestlandet igjen, ca en time fra våre foreldre og barndomsvenner. Har sør tar det litt lenger tid å finne nye venner, men nå etter et år ca har vi funnet oss til rette her også, deltar i nærmiljøet og har fått et par bekjente og venninner. Jeg tror at det å flytte blir hva man gjør det til selv... Det er mye kav og slit, det krever en hel masse å ta mot til seg for å bli kjent med den nye plassen og nye mennesker, men så kan det bli veldi bra :) ikke vær redd for en ny utfordring hvis dere er klar for å flytte på dere :)

Vi flyttet til et annet sted i Norden like før fødsel. Ingen familie i nærheten. Satser på at det hår bra!

Er jo bare å flytte hjem igjen om det ikke skulle gå. Livet er for kort til å ikke ta noen sjangser.

Jeg er fra Sørlandet og flyttet til Oslo for 7 år siden, da kjente jeg ingen her. Traff samboeren her for 4 år siden og i september fikk vi en sønn. Planen for oss er å flytte til hjemstedet hans som er en mindre plass med 20 000 innbyggere i Trøndelag. Kjenner at jeg gruer meg litt, men jeg har jo gjort det før, selv om jeg var yngre og mer kontaktsøkende da. Så kjenner virkelig på hvordan du har det. Selv vil jeg gjerne flytte tilbake til Sørlandet, men jeg får han ikke med meg. Dessuten flytter vi også nordover fordi det er lavere boligpriser, i Oslo har vi nubbesjangs til å få et sted å bo. En to-roms her koster like mye som et hus der.
Hva jobber du som? Det er jo lettere å få jobb her, og lønningene er gjerne også bedre, men boligprisene dog høyere. Uansett så er det jo ikke hogd i stein at dere må bo på østlandet i 100 år, men det kan jo være en livserfaring å ha med seg. Kommer kanskje an på innstillingen :)

Masse lykke til :)

Lulilu

Vi måtte flytte fra Kristiansand av akkurat samme grunn da jeg var gravid. Mannen min er også økonom, og det er virkelig ikke piknik å få jobb på Sørlandet om man ikke er ingeniør;-)

Flyttet ned igjen til Kristiansand da eldste var 13mnd. Gikk helt greit å flytte hver gang;-)

Back
Topp