Flytte til Granaria?Går d?

sinisalo

Flørter med forumet
Heisann :)

Jeg er alene me min datter på 2 og et halvt år..Har vært i syden og vi stortrivdes begge to:)

Jeg lurer på om det er noen som har erfaring eller vet om hvordan det er å bo på f.eks Gran Canaria når man er alene og har barn...Kunne tenkt meg å bo der for en periode..:)Vet at det finnes barnehage der,og tenker å flytte sammen me en venninne hvis det blir aktuelt..

Takk for svar ;)

Du kan vel ikke ta barnet ut av landet uten at bf er enig!?!?!

Hvis faren til barnet har fraskrevet seg all foreldrerett så kan du det.
Ellers må han godkjenne flyttingen.

GC har norsk barnehage og skole.
Hva skal du gjøre mens du er der da?
Jobbe? Sitte på rompa og få støtte fra staten til en laaaang ferie?
Må også tenke på at arbeidstidene på GC kanskje ikke er så gunstige for en alenemor.

ORIGINAL: fairy

Må også tenke på at arbeidstidene på GC kanskje ikke er så gunstige for en alenemor.

Er vel helt i orden det, så lenge det er mulig? Kunne jeg hvertfall gjerne gjort [8D]

Selvfølgelig skal jeg ikke bare ta henne med uten å snakke med faren,d gjør jeg ikke..

Klart jeg måtte hatt en jobb hvis vi skulle vært der i flere måneder,har sjekket litt og vi norske har jo litt fordeler i og med at vi er norske og det ferierer menge nordmenn på G C...:)

ORIGINAL: Wenchus

Er vel helt i orden det, så lenge det er mulig? Kunne jeg hvertfall gjerne gjort [8D]

Hehe,jada klart det!

Når jeg tenker meg om er det vel det samme som å få OS og sitte på rompa her hjemme..
Det høres bare så mye verre å gjøre det i syden.[8D]

Forøvrig syns jeg OS skal brukes til å bedre sjansene for å få en jobb man kan leve av, feks. utdanne seg o.l.
Kjedelig å gå hjemme i tre år med støtte og slite med å få seg en jobb som betaler bra nok etterpå, når man egentlig kunne brukt årene med OS til å få seg en utdanning.[;)]

Hadde jeg hatt mulighet til å flytte dit for en stund på statens regning, så hadde jeg jort det på et blunk!![:D]

ORIGINAL: Wenchus

Hehe,jada klart det!

Når jeg tenker meg om er det vel det samme som å få OS og sitte på rompa her hjemme..
Det høres bare så mye verre å gjøre det i syden.[8D]

Forøvrig syns jeg OS skal brukes til å bedre sjansene for å få en jobb man kan leve av, feks. utdanne seg o.l.
Kjedelig å gå hjemme i tre år med støtte og slite med å få seg en jobb som betaler bra nok etterpå, når man egentlig kunne brukt årene med OS til å få seg en utdanning.[;)]

Såklart, det synes jeg også.. Selv orker jeg ikke være hjemme i 3 år, det hadde både Tuva og meg blitt gal av, så til høsten er det jobbings regner jeg med. Men hadde jeg ikke vært bundet til leilighet osv her hjemme kunne jeg glatt ha reist et halvår på ferie med tuppa på statens regning jeg!

ja ekke no problem det, så lenge du har økonomi til det og bf er med på det [:D] ho kommer jo ikke til å huske så mye av den tiden der nede da, men deilig forde [:D] har bodd der i 4 år selv fra 6 til 10 klasse, siden mamma hadde leddgikt, så fikk vi jo dekt skole og det av kommunen, absolutt de beste åra i mitt liv [;)]

så sett deg ned å grav litt... evt ta noen fag der nede el no, så kanskje kommunen/lånekasse betaler litt??? [;)]

Har 100% jobb her hjemme,så hvis jeg sku ha flyttet til Gran Canaria,ville jeg ha hatt en jobb og fått en plass til datteren min i den norske barnehagen..

Men det er jo spørs hvor man i såfall får jobb og hvilke arbeidstider det hadde blitt..Man kan jo ikke jobbe hvor som helst når man har et lite barn...Men skal grave og finne ut litt mer om disse tingene...Spennende er det i hvertfall :) Er jo lov å drømme....;)

Takk for svar ;)

Lykke til med planlegginga, skulle åsså gjort det hadde jeg hatt anledning [;)]

Back
Topp