Flytte til Østfold?

Daimstrut

Første møte med forumet
Hei,

Jeg er en svensk dame med tre barn på 1,5, 4 og 6 år som bor på Vestlandet. Vi trives veldig godt i Norge, men av ulike grunner har jeg begynnt å tenke på å flytte østover. Tre hovedgrunner til dette: 1. Nærmere til familie som bor rundt Oslo og på andre siden grensen i Sverige 2. Billigere hus med større tomter 3. Bedre vær. Og en 4:e. Mulighet til å handle mat i Sverige innimellom;-)

Jeg har begynt å kikke litt, men har ikke vært mye i Østfold, mest på gjennomkjøring til Sverige. Jeg føler kanskje at Fredrikstad er den by som er mest aktuell å flytte til, men en av drømmearbeidsgiverne mine ligger i Sarpsborg så det kunne også vært aktuellt. Eventuelt Moss da det er enda nærmere Oslo/Sverige.

Hvordan er det å bo i Østfold? Hvilken by er best for to ingeniører med tanke på jobbmuligheter? Vi vil gjerne bo uten pendling, helst sykle til jobb/skole/barnehage men ikke nødvendigvis til sentrum.

Kom med innspill! Har sett på blandt annet Kråkerøy utenfor Fredrikstad, det virker flott. Økonomien er ganske grei hva gjelder huskjøp og det er uansett mye billigere enn der vi bor nå:-) Vi ønsker selvfølgelig bra skoler og barnehage som alle andre barnefamilier.

Back
Topp