Flytte på egent rom

Nammen

Glad i forumet
Nå begynner det å bli på tide at småen flytter over på sitt rom, men kjenner jeg blir så usikker på hva som er best å gjøre. Er første barnet så har ikke gjort dette før. Har hørt podcasten «kan du ikke bare sove» der de sier at du skal sove der inne den første uken. Er det hensiktsmessig? Hvordan har dere andre gjort det? Får barnet kommer over i sengen deres i løpet av natten eller tidlig morgen hvis de vil ammes? Fortell gjerne litt detaljert for jeg blir litt stresset av hele opplegget :hilarious:

Nå begynner det å bli på tide at småen flytter over på sitt rom, men kjenner jeg blir så usikker på hva som er best å gjøre. Er første barnet så har ikke gjort dette før. Har hørt podcasten «kan du ikke bare sove» der de sier at du skal sove der inne den første uken. Er det hensiktsmessig? Hvordan har dere andre gjort det? Får barnet kommer over i sengen deres i løpet av natten eller tidlig morgen hvis de vil ammes? Fortell gjerne litt detaljert for jeg blir litt stresset av hele opplegget :hilarious:
Sniker fra juli 24
Her har lille sovet på "eget rom" siden han var 4 måneder. Jeg sier "eget" fordi det er naborommet til vårt soverom og vi har fjernet døra mellom.
Vi har aldri sovet inne på rommet sammen med han, men igjen det er ikke dør mellom vårt rom og hans, så blir jo nesten som å være på samme rom.
Han sover stort sett hele natten i egen seng (våkner for å amme 2-3 ganger i løpet av natten) men hvis han har en urolig natt så får han sove inne hos oss. Vi tar han også over i vår seng på morgenen når han våkner 6-7 tiden, også ligger han mellom oss mens vi slumrer videre til vi står opp ca 7.30

Vår har sovet på eget rom fra hun var 6 mnd. Da flyttet vi bedside criben inn på hennes rom, før vi etterhvert skiftet ut med sprinkelseng med sengekant og masse smokker oppi. Vi praktiserte "sovne selv" også før vi flyttet henne, men det måtte innarbeides litt på nytt da vi flyttet:) Da hadde hun av seg selv sluttet med mat på natten (hadde bare gitt flaske på natt frem til da), og sovner nå selv klokka 18:30, og sover til ca. 06-07 om morgenen.

Vi bare flytta senga over fra vårt rom til hennes rom og ikke noe mer hokus pokus enn det… jeg ammer +-2 ganger hver natt, så har en stol inne på rommet hennes hvor jeg ammer og legger henne så tilbake i senga hennes hvor hun sover videre. Hun sover faktisk bedre etter at vi flytta henne over på eget rom, blir ikke forstyrra av oss…

Ikke les for mye eller gjør ting mer komplisert enn det trenger å være, det går stort sett veldig fint! ;)

Back
Topp