Flytte OUL?

Lillehvitveis

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Er det noen som har erfaringer med å flytte en OUL? Jeg er 3 uker kortere på vei enn det mensterminen sier og det er jo det jordmoren tok som utgangspunkt da hun fylte ut helsekortet og sendte kopi til sykehuset for OUL.

Jeg har vært på TUL i uke 7 (fordi jeg ville vite hvor langt jeg var på vei. Jeg visste selv at jeg ikke kunne være så langt på vei som det mensterminen skulle ha det til, pga en rekke negative tester i ukene før den positive.) og vet derfor nå at jeg ikke er så langt på vei som menstermin tilsier. Skal på en ny ultralyd om et par uker(12 uker) og vil derfor vente til etter dette med å ringe til sykehuset å flytte timen, bare for å være sikker på hvor langt jeg er på vei.

Har fått henvisning til OUL den 20.JULI, men da er jeg kun 15 uker på vei.
Er det noen som har erfaring med om det kan være vanskelig å flytte en time "bare" 3 uker før? Spesielt nå om sommeren.
Eller er det noen som har erfaring med å dra tidlig på OUL?
Jeg er litt redd for at jeg ikke vil få "plass" innenfor de ukene som anbefales.

Ville gått jeg da :p er i teorien menstermin som skal gjelde til OUL og skader det egentlig med en ekstra titt? :p Du vil jo få en ny ultralyd i rett uke når de selv har korrigert terminen din :) De må gi deg en ny innenfor de rette ukene :)

Om de finner ut at du er for kort på vei på oul vil de sette opp en ny time til deg om de ikke finner ut av det de skal sjekke :) men det er heller ingen problemer med å flytte en time, er jo mange som ikke hat mulighet til å dra akkurat den dagen de har fått time..

Den kan bare bli litt sen siden du egentlig har fått time i fellesferien og det ikke er sikkert at de har ledig før etter noen uker.

Takk for gode svar!
Da tror jeg at jeg ringer sykehuset om et par uker, etter jeg har vært på tidlig ultralyd. Så får jeg bare spørre om de har en ledig time i "riktig uke", eller om de synes at det er best jeg kommer inn som avtalt og at vi heller tar det videre derfra. :-)

Back
Topp