flytte nordover?

♡mammatilto♡

Andre møte med forumet
Hei!
Noen som har peiling.. tenkte å ta med hele familien å etablere oss ett sted nordover. Men hvor? Tenkte først på harstad, men googlet plassen og fant ikke så mye positive ord om den. Må til en plass der det er gode skoler og barnehager. Der vi begge har mulighet for å finne jobb. Jeg er sveiser og han elektriker.
Jeg har en del jobberfaring innen tømring, platearbeider, hjemnehjelp, støttekontakt, renholder og butikkmedarbeider i tillegg til sveiser fagbrev!

Noen som har tips og komme med? :)

Bodø er en fin plass :) Bor her selv.
Gode skoler, bhg og muligheter for jobber er det her.
Minuset er hvis du har tenkt å leie, da det er dyrt. Men ellers er det veldig bra her.

Harstad er en liten plass, lett at det ikke blir mye positivt på nett da :p
Men det finnes både gode skoler og barnehager, og boligprisene er lave (stort pluss spør du meg:D)
Det er natur og idrett overalt, for den som måtte interessere seg for det, men hvor lett det er å finne seg jobb vet jeg ikke. Du kan jo sjekke Harstad kommune.no, finn eller lignende.
Du har jo også Tromsø da, større by, mer av alt?

Bodø er en fin plass :) Bor her selv.
Gode skoler, bhg og muligheter for jobber er det her.
Minuset er hvis du har tenkt å leie, da det er dyrt. Men ellers er det veldig bra her.
Bodø tror jeg er en fin ålass, selv om jeg aldri har vært dær. Hva ligger leieprisen på ca? Vi har jo lyst å kjøpe en gang, men blir ikke med det første uansett. Må ha fast jobb begge to :)
Her jeg bor nå ligger leieprisen fra eundt 6000-14000 i mnd. Alt er blitt så mye dyrere etter att kampflybasen ble flyttet hit.

Harstad er en liten plass, lett at det ikke blir mye positivt på nett da :p
Men det finnes både gode skoler og barnehager, og boligprisene er lave (stort pluss spør du meg:D)