Flytte nærme termin

Wannabemilf

Blir kjent med forumet
Noen med erfaring med å flytte nærme termin?

Samboer og jeg skal flytte 1,5 time ut av byen, og pga jobb her i Oslo ønsker jeg egentlig å bli her til 19. Juni (jobber som lærer, og er da skoleslutt er), for å måtte slippe å si opp før vikariatet mitt som går ut 31. Juli. Har termin 14. Juli, så det blir jo en knapp måned før termin.

Den ene siden av meg tenker at det går fint, så lenge i planlegger godt, den andre siden av meg sier at det er godt å være i nytt hus en stund før for å gjøre ting klart der, pluss at jeg ikke aner hvordan formen kommer til å være på den tiden.

Ordentlig dilemma...

Noen tanker eller erfaringer?
 
Jeg flyttet når jeg var gravid sist. Dog ikke høygravid... Flyttet i januar hadde termin mai.
Ikke noe oroblerm da selv med risikosvangerskap.. Fikk masse hjelp...
 
Har ikke vært gravid før, men flyttet en del ganger. Bruk god tid på å pakke ned, kvitt dere med ting dere ikke trenger før flytting. Sørg for å pakke ned det du bruker minst først, feks vinterklær og masse kjøkkenutstyr feks. Få god hjelp til flytting og løfting. Pakk deretter opp det du pakket sist, altså det viktigste. Rekker dere ikke pakke ut alt før fødsel, så er det jo da ingen hast :)
 
Vi flyttet en måneds tid før termin, og det var deilig å komme til nytt sted da vi fikk bedre plass og det var noe vi så virkelig frem til. Vi passet på å få godt med hjelp og å ikke stresse med at en del pappesker ble stående leeenge... ☺️ I tillegg var investeringen med å betale noen for å ta flyttevask gull verdt sånn på slutten!
Nå hadde vi barn fra før, så å flytte nær sommerferien(og termin)v veldig greitf oss både skolemessig og årstidsmessig, ellers hadde det sikkert vært bra å ha litt god tid til å komme i orden før babyen kom også da.
Lykke til med flytting!
 
Vi tenker å flytte rundt april forhåpentligvis (termin 3.juli). Jeg har tenkt å leie inn noen til flyttevask, og flytte/bærehjelp for å gjøre det lettere. Skal kun flytte innad i byen da. Har forøvrig også tenkt til å begynne så smått å pakke nå snart, når jeg enda har litt energi og overskudd.
 
Back
Topp