Flytte når man er sykemeldt?

Lykkelitaa

Forelsket i forumet
Håper noen her inne kan hjelpe meg med min situasjon.

Saken er at jeg for noen mnd siden flyttet jeg sammen med min samboer til hjemplassen hans, som er et annet fylke enn hvor jeg kommer fra. Nå venter vi barn, og vi vil flytte tilbake hvor jeg kommer fra pga forskjellige grunner. Vi føler at fremtiden for barnet er tryggere og bedre hvor jeg kommer fra, samtidig som vi savner plassen veldig. Det som er problemet er at jeg er i jobb hvor vi bor nå, og nå prøver vi å finne en løsning på saken som sikrer oss økonomisk, med tanke på at jeg skal få mest mulig i foreldrepenger. Om jeg slutter i jobben og flytter tilbake må jeg gå over på dagpenger, noe jeg absolutt ikke vil. Er det mulig å langtidssykemelde seg, (det har jeg gode grunner til som jeg ikke nevner her) og så flytte? Og heller si opp jobben når jeg går ut i permisjon?
Håper noen der ute kan hjelpe oss.

Takk for svar. Jeg vet det kommer til å bli lange dager og gå hjemme når man er sykemeldt. Men jeg vil heller ha lange kjedelige dager, der jeg har muligheten til å vere med min familie, som jeg kjenner på kroppen allerede i uke 11 at jeg trenger å ha rundt meg, enn å vere i jobb som renholder og komme hjem til tomt hus når samboer reiser offshore, og vite at familien min er en biltur på 5 timer unna. Frykter en deprisjon om jeg blir hvor vi bor nå, da jeg allerede nå sliter med å vere så langt unna familie.

Jeg har hatt en vanvitti trøtt og slitsom periode, men føler jeg er ganske pigg igjen nå. Det eneste som drar meg ned er at familie er langt unna.
Tenker ikke å flytte helt ennå, men man må jo begynne å planlegge, frykter at plutseli så går tiden så fort at jeg kommer til å bli superstresset.
Så klart vil jeg jobbe så lenge som det går, men jeg tror det er psyken min som vil stoppe meg før min fysiske helse. Tusen hjertelig takk for støttende ord:)

Håper du ikke kjeder deg alt for masse når du går hjemme, tenk på alt du kan pusle med til den lille. Jeg selv ser virkeli frem til jeg er kommet så langt i SS at jeg kan begynne å handle inn klær, og ikke minst stikke klær til den lille:) Føler det er litt tidlig, og at det er alt for mye som kan skje med oss enda.
Vi er fantastisk heldige, som kan oppleve det å gå gravide:D

Back
Topp