Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Hvis man tar et studium som er samme, eks sosionomstudie eller sykepleier, kan man da flytte fra en by til en annen å fortsette studiet der?
Det må vel kanskje være ledige plasser på det studie, men erfaring viser jo at noen alltid faller fra da..
De forskjellige skolene har veldig ulikt opplegg selvom det er samme studiet, så det kan nok bli vanskelig... På den sikre siden ville jeg nok ventet til semesteret eller i verste fall skoleåret er fullført... [:)]
Så vidt jeg vet har det mye å si hvilke fag de har de forskjellige semestrene og hvordan faget er inndelt. Kjenner ei som skulle gjøre det en gang, men det gikk ikke før semesteret var over, fordi den ene skolen hadde en basicfag første året og den andre hadde det faget et annet år. Dermed så "krasja" det, og ho fikk ikke det faget, men måtte ta det opp selv i ettertid. [;)]
Edit: Ta også kontakt med skolen du evt. bytter til for å høre fagfordeling og krav til eksamen. Kanskje de kan hjelpe deg med å sette opp en fullføringsplan osv :)
Ta kontakt med skolen og hør om det er mulig. Vet noen bytta til annen skole da jeg utdannet meg, men vet også svigerinna mi hørte her om dagen om hun kunne bytte skole for siste året, men det gikk ikke, da måtte hun begynne på nytt grunnet helt forskjellig opplegg.