Flytte mens man er gravid

SHS

Elsker forumet
Noen som skal flytte eller har erfaringer med hvordan det går å flytte mens man er gravid? Vi har planlagt å flytte i løpet av høsten, men redd det kan bli litt tungt... Må nok be om endel hjelp, men håper ting går greit!

Nå er jeg så sta at jeg har både flyttet og ommøbelert som gravid... :)
Det gikk jo fint, men ble jo dødssliten... Men JEG bad ikke om hjelp... Hehe...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Nå er jeg så sta at jeg har både flyttet og ommøbelert som gravid... :)
Det gikk jo fint, men ble jo dødssliten... Men JEG bad ikke om hjelp... Hehe...

Ja, regner jo med å bli sliten. Grunnen til at jeg tror jeg må be om hjelp er jo at jeg har en liten fra før som også må passes... I tillegg til at det kanskje ikke er lurt med for tunge løft, men man må jo bare lytte til kroppen og gjøre det beste ut av det. Hvilken uke var du i da du flyttet?

Jeg flytta 3uker før termin med eldstemann :) sjaua sofa å drit å det gikk helt fint.. knakk sammen pga jeg var trøtt å sliten hver kveld men godt å sove litt å ;)

termin enten 4 ell 6 februar :) muligens 18 desember! :-P <3 appen!

Vi flytta da jeg gikk gravid med førstemann, og det fikk veldig greit :) Men var dausliten hver kveld :P Sånn sett er jeg glad er jeg glad vi kjøpte hus og flytta nå i februar, sånn at vi er kommet noenlunde i orden her hjemme før mini kommer :) Men vi har endel organisering å gjøre her hjemme, og det kan jaggu være ille nok det ;)

Termin 26. februar <3
Taster fra mobil med app'n :)

Jeg har vært både høygravid og før 12uker når jeg har flyttet...
Har også pusset opp i et hus som halveis i svangerskapet... I tillegg til å ha flere barn...
Men lytt til kroppen og ta pause når du trenger det :)

jeg flyttet da jeg var gravid i forige sommer... ble gravid i slutten april, å begynte å pakke i august ca... var gubben som bar de tunge eskene og kjørte dit de skulle(tar 2 timer så jeg ble ikke med før siste gangen)... tok litt nå å litt da og i slutten av september fikk vi hjelp av svigermor til å vaske+tok med siste rest... jeg bar det jeg følte jeg greide uten at det strakk elelr gjorde vondt. Å ble jeg sliten så tok jeg bare pause. Vasket ikke i taket vel og merke(det bør man ikke gjøre da man er gravid pga det er tungt for en gravid kropp+man bør ikke strekke seg så mye oppover)

Jeg solgte leiligheten min mens jeg gikk gravid med minsten - det var ikke bare bare :P
Alt skal jo pakkes ned og alt måtte skures fra topp til tå - i tillegg slet jeg med en del kynnere så i mitt tilfelle førte det til prematur fødsel.. Lillegull kom 5 uker før tia midt oppi flyttekaos og snøstorm :p

Jeg flyttet når jeg var gravid sist, og siden mannen min jobber borte, så fikk jeg æren av å flytte ut av to leiligheter, vaske begge ned og flytte inn i huset vårt alene! :p
Gikk helt fint, så ser ingen problem i det! :)

Jeg flyttet i uke 35 sist. Denne gangen flytter vi i uke 31. Nytt hus - ny baby :p

Altså jeg bar jo ingen tunge ting som vaskemaskin og sofa... Man må jo alltid ha hjelp allikevel. Jeg pakket inn og ut av pappesker, feks kjøkkenting, bøker, klær osv... Men det går jo ikke like raskt! Så planlegg og begynn i god tid. Flytter dere på høsten så pakk ned sommeklær så fort sommeren er over. Pakk ned alt dere ikke trenger ukentlig i god tid, bruk heller 1-2 ekstra uker på dette så slipper det å bli stress. Merk alle eskene slik at du vet hvilke du må pakke på først (bestikk, glass, osv).

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei 4.2.14 <3

Back
Topp