Flytte med barn

Jeg flyttet ganske så langt vekk. Ungene hadde rukket å begynne på skole og de hadde venner rundt der vi bodde. Men jeg trivdes ikke i det hele tatt. Jeg tok sjansen og flyttet. Har ikke angret en dag. Barna reiser med fly for å ha samvær med far. Det ble de raskt trygg på og godt vant med. Det har fungert veldig bra for oss. Ungene har funnet nye venner og har det bra på nye skolen. Får bare skryt fra lærerne når det er utviklingssamtaler.

Jeg er veldig glad for at jeg valgte som jeg gjorde. Jeg har fått det veldig bra på hjemstedet mitt og har gode venner og familie her. Det er så utrolig viktig å ha det nettverket rundt seg. Barn er flinke på å tilpasse seg og finner fort venner der de er. Verre med oss voksne. Det kan være utrolig vanskelig å finne venner som voksen.

Takk for svar! Sa eksen din at det var greit? Ble han lei seg? Jeg føler det er rett valg for meg å barnet mitt å reise 100%. Livredd mtp å såre faren hennes. Noe jeg antagelig vil komme til å gjøre.

Jeg flyttet ganske så langt vekk. Ungene hadde rukket å begynne på skole og de hadde venner rundt der vi bodde. Men jeg trivdes ikke i det hele tatt. Jeg tok sjansen og flyttet. Har ikke angret en dag. Barna reiser med fly for å ha samvær med far. Det ble de raskt trygg på og godt vant med. Det har fungert veldig bra for oss. Ungene har funnet nye venner og har det bra på nye skolen. Får bare skryt fra lærerne når det er utviklingssamtaler.

Jeg er veldig glad for at jeg valgte som jeg gjorde. Jeg har fått det veldig bra på hjemstedet mitt og har gode venner og familie her. Det er så utrolig viktig å ha det nettverket rundt seg. Barn er flinke på å tilpasse seg og finner fort venner der de er. Verre med oss voksne. Det kan være utrolig vanskelig å finne venner som voksen.
Takk for svar! Sa eksen din at det var greit? Ble han lei seg? Jeg føler det er rett valg for meg å barnet mitt å reise 100%. Livredd mtp å såre faren hennes. Noe jeg antagelig vil komme til å gjøre.

Usikker hva jeg hadde gjort. Er selv separert, men her bor vi begge i nærheten til skolekretsen for å slippe å dra barna ut fra det kjente med venner, skole/bhg, aktiviteter. Har barn i alderen 3-10 år. Flyttet en gang da eldste skulle begynne i 2. klasse. Gikk veldig fint, men nå kjenner jeg at jeg vil bli boende her.
Hva tenker far da? Ønsker han så lang pendlevei for samvær?

Far var ikke helt fornøyd nei. Men samtidig så var det lite samvær og han bidro ikke akkurat positivt. Det var ikke realistisk å få til noe bedring på situasjonen i nær framtid. Når vi flyttet beholdt vi omtrent samme mengde samvær som før, men han var da nødt til å steppe opp litt og faktisk ta seg av barna da han hadde de. Da vi bodde i nærheten av hverandre så var det veldig lett for han å lempe alt over på meg.

Så det blir jo da en vurdering du må ta. Hele situasjonen rundt samarbeid og om dere da vil få lettere samarbeid med avstand mellom dere, eller om det vil provosere og gjøre samarbeid vanskelig. Her er det ingen fasitsvar med to streker under. Lag deg en liste over for og mot flytting og snakk med venner og familie om hva de tenker.

Back
Topp