Flytte med baby

En tråd i 'Livet med barn 0-1 år' startet av Fahu, 21 Apr 2021.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Fahu Andre møte med forumet

Vi har kjøpt rekkehus og når vi flytter vil lillemann blitt 11 måneder.

1. Har dere tips og råd/erfaringer for at selve flytten skal gå så smooth som mulig? Noe i ettertid dere ønsket at dere tenkt på?

2. Nå sover han i sprinkelseng på vårt soverom. Kan det være lurt å flytte han på eget rom i samband med flytten og ikke "introdusere" vårt soverom som soverom? Eller kan det bli for stor overgang? Hvis vi benytter sjangsen å flytte han på sitt rom, har dere erfaringer å dele med hvordan dere har gjort dette? Feks at en av oss sover på en madrass ved siden av hans seng i starten.

2. Fudge Forelsket i forumet Julikulene 2020

Hei! Vi flyttet når mini var 10 uker og det var streeeess :p

1: Begynn tidlig å pakke og sortere. Helst inn på et annet rom slik at du slipper leve i rot hele tiden. Pakk systematisk for du får gjort sinnsykt lite om gangen med utpakking.. Når dere faktisk flytter er det lurt å pakke en koffert med det dere trenger for en uke, som om dere skulle på ferie. Da har du det essensielle i starten. Vår var jo så liten så merket ikke så mye til stresset sånn sett på selve flyttedagen, men vi fikk besteforeldre til å hjelpe med passing. Da var de i nye boligen med et knippe leker, babygym, kosekluter osv, mens vi flyttet tingene. Fungerte greit!

2: jeg ville nok ikke flyttet han direkte alene inn på eget rom da han ikke er vant til lukter eller lyder og sånn sett kan bli skremt. Tror jeg ville lagt en madrass inn og sovet de første nettene sammen, deretter flyttet ut og latt han sove alene så ikke overgangen blir for stor.

Lykke til! :happy:

3. HåpeSpire Forumet er livet Oktoberlykke 2019 Assistert-jentene ❤Januarlykke 2022❤

Vi flyttet når min var 9 mnd, det var veldig enkelt :) Ville ikke sagt at det er noen spesielle tips å komme med annet enn at du må sørge for at barnets ting (seng, klær, mat, stelleartikler, litt leker osv) er det som pakkes ned sist og pakkes opp først. Vi stappet hele sprinkelsenga hans full av ting han trengte for 3-4 dager og bare putta den inn i bilen (svær bil).

4. Starflower Elsker forumet Himmelbarn Oktoberbarna 2021♡

Vi måtte flytte for ikke så lenge siden, flyttet da datteren vår over på eget rom (var da 9mnd). Det var ikke noe problem i det hele tatt, hun sov som normalt fra dag en :) Når det er sagt så er barn forskjellige, noen kan sikkert reagere på en så stor endring. Mitt råd er prøv dere frem, se hvordan det går med å ha han på eget rom, blir det bare problemer så kan dere prøve å sove der inne med han for en periode. Jeg tenker at det blir et nytt rom uansett så lenge dere flytter og han er jo vant til at dere ikke legger dere samtidig som han fra før, da sover han jo alene :)

5. Stolt mamma Forumet er livet Septemberbarna 2019

Flyttet med to små på 1 og 2 år. De var vandt til å dele rom. La de på vært sitt rom første natten. Det gikk helt fint. De sov i kjente senger. Nr 2 våknet opp et par ganger per natt den første uken, men usikker på om det var ene og alene pga at hun sov på eget rom eller summen av alle endringene (byttet også barnehage).
    Vi la oss aldri inn sammen med de, ville ikke vende de til det.

Del denne siden