Flytte fra Sverige til Norge - toll?

Urflisa

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberlykke 2015
Febbisbebbis'18
Noen som vet hvordan man gjør med tollen når man flytter fra Sverige til Norge? :)

Du kan innføre innboet ditt (flyttegodset) uten å betale toll og avgifter hvis

• du har oppholdt deg i utlandet sammenhengende i minst ett år
  • du har eiet og brukt gjenstandene under oppholdet i utlandet, og du fortsatt skal bruke dem i Norge
  • du innfører flyttegodset i forbindelse med flytting til Norge.

Sjekk denne linken for mer informasjon
http://www.toll.no/no/flytte-til-norge/

Du kan innføre innboet ditt (flyttegodset) uten å betale toll og avgifter hvis

• du har oppholdt deg i utlandet sammenhengende i minst ett år
  • du har eiet og brukt gjenstandene under oppholdet i utlandet, og du fortsatt skal bruke dem i Norge
  • du innfører flyttegodset i forbindelse med flytting til Norge.

Sjekk denne linken for mer informasjon
http://www.toll.no/no/flytte-til-norge/
Ok, takk :) vet du hvordan den flyttegoderklæringen funker? Står man skal skrive liste med alt man har pakka ned, altså - gjelder det hver minste lille ting? Og skal man levere denne når man kjører over første gangen? Vi må ha flere turer.

Ok, takk :) vet du hvordan den flyttegoderklæringen funker? Står man skal skrive liste med alt man har pakka ned, altså - gjelder det hver minste lille ting? Og skal man levere denne når man kjører over første gangen? Vi må ha flere turer.
Flyttegodserklæring må fylles ut, og i tillegg en detaljert liste:)
Holder med 1 boks bestikk liksom, ikke antall gafler og antall kniver:P
Dersom man har TV må det fylles ut en melding til NRK på grensa:)
Alkohol og sigaretter gjelder vanlig kvote, kan ikke flytte med seg hele barskapet;)
Henvend deg på rød sone på grensa og vis papirer:) og forklar at du skal flytte i flere omganger:)

Alkohol og sigaretter gjelder vanlig kvote, kan ikke flytte med seg hele barskapet;)
Henvend deg på rød sone på grensa og vis papirer:) og forklar at du skal flytte i flere omganger:)
Okej, takk! :D
Kanskje dumt vi kom på denne problemstillingen nå, når 70% er pakka ned :p får prøve å huske.
Rød sone, samme som lastebiler?

Takk igjen! :D

Spørs hvem man møter det ;)
På vei hit ville de vite absolutt alt men viste jo ikke at de ville det når jeg pakket ned så hun aksepterte "x" antall poser klær osv, men var tydelig på at hun ville ha det så detaljert som mulig.

Okej, takk! :D
Kanskje dumt vi kom på denne problemstillingen nå, når 70% er pakka ned :p får prøve å huske.
Rød sone, samme som lastebiler?

Takk igjen! :D
Går nok bra! Var i samme situasjon selv bare viste ikke hvor nøye de var før jeg kom og sto i tollen.

Går nok bra! Var i samme situasjon selv bare viste ikke hvor nøye de var før jeg kom og sto i tollen.
Æsj, da! Håper ikke jeg møter noen som setter seg på tvers :p tenkte kanskje skrive 1x eske med diverse (altså, det er bare rot i den...). Håper de godtar det. Hvis ikke får de vel rote oppi den, da.. :p regner med at de er vant til folk som flytter begge veier her. Er grensekommune både det vi flytter fra og til. Mye svensker dit vi flytter.

Æsj, da! Håper ikke jeg møter noen som setter seg på tvers :p tenkte kanskje skrive 1x eske med diverse (altså, det er bare rot i den...). Håper de godtar det. Hvis ikke får de vel rote oppi den, da.. :p regner med at de er vant til folk som flytter begge veier her. Er grensekommune både det vi flytter fra og til. Mye svensker dit vi flytter.
Hun var aldri med ut for å sjekke så selv hadde jeg nok ikke skrevet diverse ;)
Skrev barne leker, barne klær osv for husket ikke antall av absolutt alt, og det burde jo gå bra! På resten av flyttelasset var det mer på stell og de fikk godt utfylt ark til å legge ved ;)

Spørs hvem man møter det ;)
På vei hit ville de vite absolutt alt men viste jo ikke at de ville det når jeg pakket ned så hun aksepterte "x" antall poser klær osv, men var tydelig på at hun ville ha det så detaljert som mulig.
Jeg kan bare snakke utifra hvordan vi gjør det her, og hva jeg vil vite:P

Var innom tollen og spurte ista, møtte en veldig behjelpelig mann som forklarte! :)

Takk for svar!

Jeg kan bare snakke utifra hvordan vi gjør det her, og hva jeg vil vite:P
Kanskje tollen i hån/Ørje er mer detalje orientert :p

Syns det ble litt vel spesielt da og greit dere er litt rundere på det ;)

Kanskje tollen i hån/Ørje er mer detalje orientert :p

Syns det ble litt vel spesielt da og greit dere er litt rundere på det ;)
Vi var på Ørje, der holdt det med 8 esker kjøkkenutstyr feks. Sa mannen i kassa i alle fall! :o håper han vet :p

Vi var på Ørje, der holdt det med 8 esker kjøkkenutstyr feks. Sa mannen i kassa i alle fall! :o håper han vet :p
Snillere enn kollegaen sin for to år siden ihvertfall :o
Satt der i to timer for å ordne alt papir arbeidet samt skrive ned alt som jeg hadde med da :o

Back
Topp