Flytte fra hverandre rett før fødsel

Petra1

Betatt av forumet
Assistert-jentene
Har seg slik att jeg og barnefar har valgt å gå hver til sitt etter mye frem og tilbake.. kommer ikke som ett sjokk men kjenner litt på stresset nå frem mot fødsel.. har ca 40 dager igjen til termin. Må finne meg ny plass å bo da han eiger leiligheten vi bor i nå, og har nesten ingenting av møbler og diverse..

Er og sykemeldt 50%, burde jeg sykemelde meg mer sånn jeg har bedre tid å fokus til å kunne ordne alt før fødselen??

Lurer egentle på om noen har noen gode råd eller tips i tiden fremover?
Også rundt permisjonsfordeling, fødselen( vis han ikke er med så får han kansje ikke besøke pga korona), og alt generelt? Er det flere som er i lignende situasjon?

Last edited:
Jeg har ikke erfaring som kan hjelpe deg, men skulle bare så gjerne sagt at dette var leit å lese og jeg håper at det ordner seg for deg for det beste! :Heartred

Har heller ingen erfaring men dette hørtes ut som en veldig vanskelig situasjon å være i rett før fødsel. Sender deg en klem :Heartred

Ta kontakt med familievernkontoret i kommunen du bor i. De kan gi deg råd/veiledning ifm samvær. Når baby er nyfødt bør det ha et fast bosted og heller at far kommer på besøk. Du kan overta fedrekvoten når du er alenemor. Han har ikke krav på det om dere bor fra hverandre og baby har fast bosted hos deg. Jeg hadde i hvertfall ikke gitt noe av permisjonen bort til far om baby bodde hos meg og jeg ble alene. Permisjonen kan for mange være tøff, spesielt de første månedene. For ikke å snakke om et samlivsbrudd i tillegg. Da er det kjipt å skulle gå fra baby når ting har begynt å komme i rutine

Du får kjøpt mange fine brukte møbler på finn.no.

Sender en klem og håper du finner ut av dette med bolig, permisjon osv.

Jeg har dessverre ingen erfaring, men vil gi deg en klem❤️

Ta kontakt med familievernkontoret i kommunen du bor i. De kan gi deg råd/veiledning ifm samvær. Når baby er nyfødt bør det ha et fast bosted og heller at far kommer på besøk. Du kan overta fedrekvoten når du er alenemor. Han har ikke krav på det om dere bor fra hverandre og baby har fast bosted hos deg. Jeg hadde i hvertfall ikke gitt noe av permisjonen bort til far om baby bodde hos meg og jeg ble alene. Permisjonen kan for mange være tøff, spesielt de første månedene. For ikke å snakke om et samlivsbrudd i tillegg. Da er det kjipt å skulle gå fra baby når ting har begynt å komme i rutine

Du får kjøpt mange fine brukte møbler på finn.no.

Sender en klem og håper du finner ut av dette med bolig, permisjon osv.

Takk for svar, ja jeg tenkte å kontakte familievernkontoret hvertfall idag, å håper vi får komme inn til samtale veldig snart.. hadde våre godt å fått ordnet mest mulig føør fødselen:Heartred

Uff det være veldig tøft i en såpass sårbar situasjon❤️ Masse lykke til❤️

Ikke i lignende situasjon, men ville helt klart gått for full sykemelding for å kunne fokusere fullt og helt på å finne ut av hverdagen fremover! Ville tenkt det var så godt og viktig å bare få på plass det praktiske + viktig at du har det best mulig og kan fokusere mest mulig på deg selv nå❤️! Vet med meg selv at jeg ikke hadde håndtert å fikse alt det praktiske ved siden av jobb i alle fall og måtte hatt fullt egenfokus, men kjenner du at litt hverdag på den måten man får gjennom jobb også er viktig/riktig for deg kan det hende det også er riktig, man er jo ulike❤️ Men ingen grunn til å ha dårlig samvittighet el.l for sykemelding i en slik situasjon i alle fall. Deg først!

Ikke i lignende situasjon, men ville helt klart gått for full sykemelding for å kunne fokusere fullt og helt på å finne ut av hverdagen fremover! Ville tenkt det var så godt og viktig å bare få på plass det praktiske + viktig at du har det best mulig og kan fokusere mest mulig på deg selv nå❤️! Vet med meg selv at jeg ikke hadde håndtert å fikse alt det praktiske ved siden av jobb i alle fall og måtte hatt fullt egenfokus, men kjenner du at litt hverdag på den måten man får gjennom jobb også er viktig/riktig for deg kan det hende det også er riktig, man er jo ulike❤️ Men ingen grunn til å ha dårlig samvittighet el.l for sykemelding i en slik situasjon i alle fall. Deg først!

Ja tror og jeg må gå for full sykemelding, så er det en mindre ting å måtte tenke på fremover hvertfall :) er uansett bare 3 uker til permisjonen starter:nailbiting:

Ja tror og jeg må gå for full sykemelding, så er det en mindre ting å måtte tenke på fremover hvertfall :) er uansett bare 3 uker til permisjonen starter:nailbiting:
Høres lurt ut med sykemelding. Sender en god klem :)

Back
Topp