Flytte før eller etter fødselen?

FruE

Betatt av forumet
Trenger et par råd....
Skal flytte til sommeren, fra en by til en annen, ca ti timer kjøring en vei. Babyen er ventet i begynnelsen av juli, og jeg er ferdig på jobb rundt 15. juni. Hva er best; satse på å flytte til en ny by tre uker før termin, eller vente til etter barnet er født? Da må vi bo med et nyfødt barn i kasser o.l. før vi flytter, men vi slipper å forholde oss til et nytt sted og nytt sykehus om vi ikke flytter før etterpå... Men man er kanskje litt trøtt og sliten etter en fødsel, og vil ha ro sammen med barnet... Hmmm....hva sier dere, hva tror dere er best? Må sies at vi ikke har noen kjente eller familie på det nye stedet, mens vi har både venner og familie her vi bor nå....[8|]

ja litt vrien den der,jeg skal oxo flytte,men det er i samme bydel,jeg velger å flytte før babyen kommer,vil ha ro når han er kommet. men vet ikke vist jeg hadde vært i din situasjon,godt å ha det kjente rundt seg oxo. vanskelig å svare på den der.

Ja....vet det. Men takk for at du prøvde.... Har grublet meg gal siden vi bestemte oss for å få barn og flytte samtidig... Om det var så lurt får tiden vise, men økonomisk ble det best slik... ER lettere å ha et år på seg til å bli kjent i nærmiljøet før man begynner å søke jobb.... Har hørt mange si at det er en fordel å flytte før fødselen, og det har jeg vel tenkt selv og.... Men om jeg ikke har store plager, håper jeg å kunne jobbe til siste dag før ferien (er lærer) og så flytte etterpå..... Blir ikke mye bæring på meg da, men vi får nok god hjelp, så selv er jeg vel mest for å flytte før fødsel.... Bare lurte på om noen hadde erfaringer og/ eller gode råd..... [8|]
Noen kommer garantert til å mene vi er fullstendig gale som skal flytte og få barn på samme tid..... [>:]

er fordeler og ulemper med begge deler. Hvis dere ikke må styre mye med oppussing i det dere flytter trur jeg nesten jeg hadde flytta før babyen kommer. Å bo i esker er ikke så ille hvis det er sortert og merket godt, så kan man jo bare legge på plass ting litt etter litt.

Lykke til med både flytting og baby! ! [:D]

neida dere er ikke gale,mangen som gjør det. mangen som må oxo. vi har litt for liten plass,har 3 roms no på 73 kvm men vi har såååå mye ting + at badet er lite. kjøpte oss en ny leil på 100 kvm,deilig. overtar den nye leil den 15 nov[:D] jeg kan jo heller ikke bære så vi får god hjelp oxo,er vandt til å bære og slite,men har hatt noen blødninger så da må jeg holde meg rolig. lykke til i hvertfall. klem.[:)]

Hei, det er vanskelig aa vite, men jeg tror at siden du skal flytte saa langt er det nok best a vente til etter foedselen da du kan ha familien din naer deg, saa du ikke blir saa alene, i tiden rundt foedselen. Dere trenger vel ikke flytte foer barnet er en maaned, kanskje.. Jeg tror jeg hadde ventet. Haaper du finner ut av det. [:)]

Hei...takk for svar....
Må bare si at det ikke er min familie som bor her, det er svigers... Det nye stedet er nærmere hjemme for meg, men fremdeler ca ti timer kjøring den veien og...[8|] Kanskje jeg på den tiden bare er så lei av hele leiligheta her at jeg bare vil flytte så fort som mulig....Er dårlig plass her, nesten ikke mulig å plassereen barnevogn inne....og ute får den ikke stå! Har bare 54 m2 nå og ett soverom. Ønsker oss minst 70 m2 og to soverom....

Godt å høre at vi ikke er gale...[;)] Bare for å få det bekreftet, liksom....[:D]

Vet ikke hva vi gjør, får diskutere det med familyen når vi nå en gang har fortalt dem om babyen....

Lå på kvinneklinikk i sommer sammen med mange damer. Da de hørte at jeg skulle flytte, sa alle "Få ferdig flyttinga før babyen kommer! Du tror at du er uttafor mens du er gravid, men etterpå skal du både ta vare på et knøtt som holder deg våken, og komme til hektene litt selv. Selv om man har snill gubbe, risikerer du å bo i esker i årevis, fordi dere ikke har ork til å pakke ut."

Har flyttet selv nå, og det med utpakkinga går jammen treigt, ja, nettop fordi jeg er gravid og ikke har ork til så mye.
Man må iallefall se an formen og ikke slite seg ut uansett hva man velger.

Hei. Jeg hadde nok flyttet før. Jeg fikk kolikk barn sist, og hadde ikke overskudd til så mye mer enn å eksistere i flere uker. Du får jo barn om sommeren, og da har jo sannsynligvis andre i familien ferie og kan komme på besøk for å hjelpe eller du kan reise hjem for å få hjelp. Uansett, Lykke til.

Hei og takk for gode råd. [:)] Dere er jammen gode ha! Tor nok vi bør satse på å få ferdig flyttinga før ungen kommer. Vi får jo ikke så god tid på flyttinga, 3 uker hvis alt går som det skal...dvs at jeg jobber ut skoleåret til 15. juni (ca) og at ungen kommer rundt den 8. juli.... Men hvem vet når ungen finner på å komme, og om jeg kommer til å gå helt ut skoleåret....

Det skal nok ordne seg...godt å høre andre sine meninger.

Klem![:)]

jeg tror jeg ville flyttet før fødselen..
såslipper du alt stresset med flytting når du har en liten
baby å ta deg av..åsså er det jo langt å kjøre 10 timer ,med en liten nyfødt...
Men det ser du jo selv[:)]
Skulle bare gi deg min mening[:)]
Lykke til:)

jeg ville anbefalt å flyttet før babyen skulle ha kommet! vi gjorde det. fikk mye bedre tid med vår lille da, slapp vi å tenke på flytting etterpå

Tror jeg ville ha flyttet før, da fikk du en mindre å passe på [:)]

Hei og takk for gode råd!!! Vi har snakket litt om det, og funnet ut at vi skal satse på å flytte før fødselen.... Skal forresten flytte til Trondheim - kjenner ingen der, så det er litt skummelt... [8|] Men det går vel helst bra, får henge meg på noen treff med andre nybakte mødre....[:)]

En annen fordel med å flytte før fødselen er at du kan bli kjent med andre nybakte mødre fra den nye byen, på barselavdelingen. Det er jo en ypperlig mulighet til å begynne å bygge opp en ny omgangskrets, noe som kan gå treigt hvis man kommer på en ny plass med en nyfødd baby. Ikke alltid like lett å komme seg ut for å bli kjent med folk da.

litt vrien den der...[&:]

ORIGINAL: lilla

litt vrien den der...[&:]

Ja den er det.......Lager litt hodebry for dere jeg.... Takk til alle som har giddet å svare. [:)] Tar gjerne imot flere erfaringer....

He,he...Flytting og vente barn ja!
Har faktisk akkurat blitt enige om å flytte her nå vi og- noe vi har gjort begge de to første gangene jeg har vært gravid og...[8|]
Første gangen var det tidlig i svangerskapet da,mens andre gangen kjøpte vi ny leilighet og trodde vi beregna god tid. Måtte pusse opp der da,og det tok 5uker- flytta inn og hadde da egentlig 4 uker igjen til termin! Var bare det at den lille røveren vår bestemte seg for å komme 3 uker før termin...Så da var det jo en del kaos her først,esker som ikke var blitt pakka ut og slikt- men må si jeg er utrolig glad vi rakkk å flytte først.
Det ble liksom litt mer avslappende,for det viktigste hadde vi jo pakka ut- tror det ville blitt ille mas å flytte om han allererede var født!

ville flyttet før

Back
Topp