Flytte før eller etter fødsel?

Ilmsaurus

Andre møte med forumet
Vi vurderer sterkt om vi må flytte pga mye bråk (som er ugunstig når en liten en kommer i hus til våren), men kjenner litt på at det føles veldig stressende å skulle flytte før fødsel. Likevel høres det også ekstremt slitsomt ut å flytte med nyfødt haha :smiley-ashamed004
Så dere med litt erfaring: ville du heller flyttet i siste trimester, eller flyttet med en nyfødt? :shy:

Ville definitivt flyttet før :)

FØR FØR FØR FØR
å flytte med barn er litt som at du ser for deg hele prosessen, bare at det er 5 ganger så slitsomt som å flytte uten barn :hilarious:

• Liker
Reactions: HCS
Vi flyttet 1-2 mnd før jeg fødte, er veldig glad for at vi ikke måtte flytte etter. Man vet aldri hvordan barseltiden blir, det kan gå kjempe fint eller det kan bli utfordrende. Så vil absolutt anbefale å flytte før om det lar seg gjøre.

Vi flyttet med en på 6 mnd. Var ekstremt slitsomt, så ville absolutt flyttet før slik du kan nyte barseltiden i fred og ro :) spesielt om du må selge og styre med visning og fotografering osv er det et helvette. Selve flyttingen gikk for så vidt greit fordi vi fikk så god hjelp (var 20 stk som stilte opp så det var fort gjort å pakke ned og opp), men nå har vi bodd her i 1 år og jeg har enda ikke rukket å få system i alt som folk pakket ut for meg… hehe

Før :happy:
Vår var 2 mnd når vi flyttet og jeg følte ikke at jeg fikk hjulpet noe under flytting siden jeg var fastlåst med baby.
Fikk heller ikke til å nyte barseltiden noe særlig. Baby var vell ca 5 mnd når vi endelig var ferdig med alt som skulle gjøres/ kommet ordentlig på plass i huset. Jeg begynte på jobb når jenta var 7 mnd så fikk egentlig kun 2 mnd med ordentlig barseltid som jeg kunne nyte.

Før. Vi flyttet akkurat (jeg er i trimester 2) og det var slitsomt nok. Kan ikke se for meg hvordan det skulle gått med en liten en i tillegg.

Ville flyttet før og helst før 3 trimester vi flyttet I juni hadde termin i starten av august. Var sykt slitsomt pga bekken og slikt.. Hadde hvert lettere en mnd før. Men hadde definetivt hvert enda vanskeligere etterpå!

Flytta i 3.trimester. Det var definitivt ikke lett, men å flytte med nyfødt hadde nok vært 10 ganger verre :p

Jeg synes det var veldig deilig å komme hjem etter fødsel. Det vil si til et sted som jeg kjente godt og som jeg følte at var hjemmet vårt. Jeg sa da til mannen at jeg var så glad for at vi ikke hadde fått panikk og kjøpt noe større og flyttet kort tid før fødsel, fordi jeg da hadde manglet den trygghetsfølelsen. Lille er nå 4 mnd, og vi har nå bestemt oss for å selge. Litt mer styr å ordne til takst, foto, etc., når man har en liten en å passe på, men samtidig så er jeg jo hjemme på dagtid, så det er lettere å ta imot de ulike partene.

Min anbefaling er derfor å gjøre det som får deg til å lande mest mulig - om det er å flytte først fordi du vet at det er det dere skal, så gjør det! Kan også legge til at lille her ikke plages av bråk og støy rundt (festbråk, trikk, etc) - det registreres rett og slett ikke. Tar man imidlertid for hardt i dørhåndtaket eller knirker i gulvet, da våknes det :hilarious:

Back
Topp