flytte eller pusse opp?

Tre muskuterer

Lykkelig!
Ja det er altså spørsmålet. Vi har i dag 120 kvm med ca 0.8mål tomt. Fordelt på 1 etg med 50 kvm terrasse og 4 soverom, 1 tv rom og stue.

Vi trives veldig godt på feltet, gutten min har det bra på skolen og bor greit sentralt.

Så komme problemet. Etter å bodd her i flere år ser vi feil og mangler i alle rom. Dvs at vi egentlig må rive alle innvendig vegger, sette opp panel og isolere mellom rommene både for lyd og varme.

Vi kan jobben, mannen er snekker men jobber ikke som det så vi havner nok ikke på sinnasnekkeren (dessverre) men vi har tre barn, jobb, familie, fritidsaktiviteter. Ja vi er rett og slett opptatt slik son de fleste andre småbarnsfamilier.

Når vi snakker om det vil mannenså gjerne pusse opp mens jeg vil kjøpe nytt.

Problemet da er at pga pris får vi nok ikke større enn 100 kvm, tre soverom med mulighet for å ta litt av stua til ett fjerde soverom, liten hageflekk og må bytte skole.

Hva ville du gjort? Har du valgt nytt eller gammelt? Hvorfor?

Jeg elsker å pusse opp, jeg bor i nytt hus å pusser opp alikevel. Så mitt svar å pusse opp ville jeg valgt ;)

Enig med mannen din :) ikke bare bare å få seg nytt heller. Så må jo det dere har selges også.

Vi er i ca samme situasjon, og vi går for å bygge på og pusse opp ferdig det som står igjen.
Pris vs kvm kommer vi bedre ut av det ved å oppgradere her enn å flytte. :)

Ville pusset opp. Gresset er ikke alltid grønnere på andre siden, det er altså ikke gitt at dere finner noe bedre eller blir mer fornøyd med noe annet. Siden barna trives i området, så ville jeg blitt boende.

Pusset opp. Men tenk dere må ta tida til hjelp og ikke at alt skal gjøres på en to tre...

Ville også pusset opp. Ved kjøp salg må man jo regne med ca tohundretusen i utgifter bare på transaksjoner (meglerutgifter og dokumentavgift). Med det som en grunntanke kan det kanskje være mulig å legge inn i budsjettet at han har noe fri (evt uten lønn) for å kunne få gjort det litt raskere?

Takk for alle svar! LykkeT, ja kanskje det var en god ide. Skal høre med han!

Er det faktisk sant at det "lønner" seg å pusse opp i stedet for kjøpe?

Enig med mannen din. Dumt å måtte bytte skole hvis gutten din trives fordi de voksne ikke er fristet til å pusse opp:/

Takk for alle svar! LykkeT, ja kanskje det var en god ide. Skal høre med han!

Er det faktisk sant at det "lønner" seg å pusse opp i stedet for kjøpe?
Hvis du leser første innlegget ditt en gang til , så ser du vel hva som er rett ? Feks barna trives , dere får mindre plass av å flytte , dere får mindre uteplass av å flytte , dere kan pusse opp og løse de problemene dere ser der dere allerede bor osv . Jeg ser bare positive ting med å bli boende hvertfall :)

Hvis du leser første innlegget ditt en gang til , så ser du vel hva som er rett ? Feks barna trives , dere får mindre plass av å flytte , dere får mindre uteplass av å flytte , dere kan pusse opp og løse de problemene dere ser der dere allerede bor osv . Jeg ser bare positive ting med å bli boende hvertfall :)

Ja, det har du rett i men jeg er vokst opp i ett oppussingsobjekt og sett hvor sliten man blir, hvor det tapper deg for penger, energi, kan være vanskelig å jobbe sammen som ett team og gå ut over forholdet de voksne i mellom og barna. Derfor kunne jeg gått ned i størrelse for å unngå alt det der!

Flytta! Er mange forhold som har endt i skilsmisse på grunn av oppussing.

Vi hadde pusset opp :-)

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

Vi er igjennom noe av det samme. Har flyttet vegger, river alt og setter opp panel i tak og vegger, alt elektrisk skal skjules, legge nytt gulv, nye dører, vinduer, ja alt egentlig og i alle rom. Tar et og et rom om gangen. For meg er det verdt det. Jeg elsker huset og stedet. Vi har stor tomt, det er fredelig her, men samtidig kort vei til byen. Mannen tar seg av oppussing og jeg av lillegutt. Samtidig så er han flink til å hjelpe til litt hjemme og sette av litt familietid. Han er råflink og står på så vi får et flott hus. Kunne aldri tenkt meg å flytte, så dette er det eneste alternativet for oss. :) Vi bor i huset som jeg håper vi blir i til vi blir gamle og grå, da flytter vi til varmere strøk. ;)

helt klart pusset opp :-) men nå har jeg bodd lenge med lite uteplass og en del andre ting som gjør at jeg synes det dere har høres ut som et bedre alternativ og spesialt siden mannen din kan alt også :-)

Back
Topp