Flytte baby over på eget rom

Søskendrøm2022

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
September To Remember
Hei,

Har noen av dere flyttet barnet over på eget rom? Hvordan har det gått?

Vi vurderer å flytte baby over på eget rom i helgen når hun blir et halvt år gammel, men kjenner jeg gruer meg litt. Syns det er fint å høre pusten til lille og at alt er fint når jeg våkner om nettene og er redd jeg kommer til å våkne mer under hver amming siden det er lengre å gå. Men det er jo også mange fordeler med å flytte baby over og om man angrer kan man alltids ta baby tilbake til eget soverom tenker jeg.
 
Jeg og vurderer å flytte over på eget rom nå, mest i håp om litt mer sammenhengende søvn på både meg og baby. Nå sover han i sengen med oss, og i det siste har han nesten vært limt til puppen, tenner har nok skylda for det.
Mitt håp med å forsøke å få han på eget rom er at han skal få sove litt lenger om gangen, tror han våkner og skal ha pupp oftere enn nødvendig rett og slett på grunn av lukta av meg og melka. Er det samme de gangene han sover i bedside criben og. Har en veldig matglad gutt:laughing002
Han sover mye roligere når han sover i vogna eller i kurven, så jeg tror at litt større avstand om natta hjelper.
Angående amming om natta så sies det jo at det kan bli litt færre ammerunder om natta når de nå skal begynne med mer fast føde og de blir større, og om kvaliteten på søvnen blir bedre så er det verdt å våkne litt ekstra for å amme:):Heartred
 
Og som du sier, om man angrer eller det ikke funker så er det jo bare å flytte baby tilbake:) det er jo så forskjellig fra baby til baby hvor mye nærhet de trenger også. Min sov nesten ikke andre plasser enn i armene mine de første ukene etter fødsel, etter hvert gikk det fint om pappan la han ned i babynest, men om jeg la han ned så reagerte han umiddelbart:hilarious:
 
Vi samsover og har ingen planer om eget rom med det første. Blir testing av sprinkelseng snart tror jeg :)
 
Lille har sovet i bedsidecrib fram til 5mnd. Kjøpte sprinkelseng der ene siden kan senkes, så hun sover fortsatt inntil senga vår. Har ingen planer om å flytte henne på eget rom enda. Liker å ha henne så nærme at jeg bare kan kikke bort på henne - har nattlys også. :happy: Og hvis hu våkner er det lett å løfte henne bort til meg for å amme. Mest søvn på alle slik. :Heartred
 
Vi flyttet han inn på eget rom for et par uker siden i forbindelse med et ønske om mindre samsoving (jeg sover veldig dårlig med han så tett på). På rommet hans har vi en enkeltseng som jeg og faren har byttet på å ligge i. Han har sovet bedre etter overgang til sprinkelsengen. Ser ut til at han sover roligere og lengre når han kan legge seg over på siden. De to siste nettene har han sovet der alene. Rommene våre ligger rett ved hverandre og vi har dørene på vidt gap. Det er de to beste nettene jeg har hatt søvnmessig siden november
 
Jeg følte meg ikke klar i helgen likevel. Planen er nå å flytte henne i midten av mars så vi får begynt på overgangen til at far tar nettene mens jeg fremdeles er i permisjon. Vil ikke at overgangen skal bli for stor når han plutselig må ta nettene. Kjøpt babycall med video også for å gjøre det litt tryggere for meg ❤️
 
Vi flyttede vores gut ind på eget rum da han var 5måndeder. Det gik over al forventning. Han sov hele natten igennem og gør det stadig. Jeg havde dog en hård nat, mens jeg spekulerede over hvordan han havde det derinde nu sover jeg meget bedre end før. Da jeg ikke vågner, hver gang, han kommer med den mindste lyd. Han har sovet i egen seng fra dag 1
 
Flyttet over frøkna for en måned siden. Verdens beste pappa og mann sov på en madrass på gulvet ved siden av henne for at jeg skulle få noen netter med uavbrutt søvn. Nå sover hun natten i gjennom og alle vi andre sover også mye bedre☺️
 
Vi har fortsatt vesla på rommet vårt. Men i egen seng, litt unna vår. Hu våkner ofte en gang ila. natta.
Ser at mange har erfaring med at de sover natta gjennom når de ligger på eget rom. Var dette umiddelbart, eller er det flere som trengte "tilvenning" med en foreldre sammen med baby på nytt rom?
 
Vi har fortsatt vesla på rommet vårt. Men i egen seng, litt unna vår. Hu våkner ofte en gang ila. natta.
Ser at mange har erfaring med at de sover natta gjennom når de ligger på eget rom. Var dette umiddelbart, eller er det flere som trengte "tilvenning" med en foreldre sammen med baby på nytt rom?
For vår del var det ikke umiddelbart, og varierer fremdeles. Men stort sett sover hun nettene igjennom og det hender at hun våkner 1-2 ganger, men finner roen igjen raskt selv. Føler i hvert fall at vi sover bedre siden vi ligger mindre på vakt og er mindre redde for å lage lyder som vekker henne ❤️☺️ Går veldig fint å sove på forskjellige rom nå, men nå er hun jo mye større.
 
Back
Topp