Flytende væske ombord på fly

LineMerethe

Gift med forumet
Jeg ringte selskapet vi skal reise med i dag, og fikk beskjed om jeg kan ha med 1 liter væske til lillemor, men må dele det opp i 100ml per dosering.
Jeg må ha med grøt til henne, men jeg lurer på om man kan få kokt vann på flyet? Kjedelig å dra med en stor termos pga 100 ml kokt vann..

Kanskje jeg skulle ringt tilbake...

De fleste fly som serverer kaffe\te har mulighet til å koke opp vann til deg. Vet at det med wiederøe kan være vanskelig. Men husk å ta med vann til mat ved eventuelle forsinkelser også da :)

Hovedregelen er at det ikke er tillatt å ta med flytende væsker i håndbagasjen.

Det er likevel åpnet for å ta med små mengder væske så lenge:

• væskene er i beholdere på inntil 100 milliliter hver (beholdere som rommer mer enn 100 ml kastes uavhengig av hvor mye væske de inneholder)
  • beholderne er plassert i en gjennomsiktig, gjenlukkbar ("zip-lock") plastpose med kapasitet på høyst 1 liter.

Kan jeg da ikke ha med termos fordi den rommer mer enn 1 dl??

Hovedregelen er at det ikke er tillatt å ta med flytende væsker i håndbagasjen.

Det er likevel åpnet for å ta med små mengder væske så lenge:

• væskene er i beholdere på inntil 100 milliliter hver (beholdere som rommer mer enn 100 ml kastes uavhengig av hvor mye væske de inneholder)
  • beholderne er plassert i en gjennomsiktig, gjenlukkbar ("zip-lock") plastpose med kapasitet på høyst 1 liter.

Kan jeg da ikke ha med termos fordi den rommer mer enn 1 dl??

Joda, det er andre regler for barnemat og -drikke. Vi reiser OFTE med fly, og får ha med "hva vi vil" til Nora omtrendt, uten begrensninger på verken størrelse eller form eller mengde. En stund spurte jeg så fint for jeg trodde de bare var hyggelige når jeg fikk lov å ta med noe "forbudt", men til slutt var det en som sa "nei, barnemat er et av unntakene. Treffer du en surkuk kanskje han ber deg smake på det selv, men du kan ta med det du trenger til babyen".

har hatt med termos,smothies og jeg vet ikke hva til mini. han har flydd masse fra han var 5uker. alldri blkitt stoppet og måttet tømt ut noe. er lov åha med når det er barnemat. enste er at du kanskje må pne og smake på det så de ser det i security.

Jeg hadde med to vanlig drikkeflasker med vann igjennom sikkerhetskontrollen i Spania. Det fikk jeg lov til siden det var til datteren min. 
Jeg fikk også varmt vann av flyvertinnen på flyet for og lage mme.

KristineBirgitte skrev:
Joda, det er andre regler for barnemat og -drikke. Vi reiser OFTE med fly, og får ha med "hva vi vil" til Nora omtrendt, uten begrensninger på verken størrelse eller form eller mengde. En stund spurte jeg så fint for jeg trodde de bare var hyggelige når jeg fikk lov å ta med noe "forbudt", men til slutt var det en som sa "nei, barnemat er et av unntakene. Treffer du en surkuk kanskje han ber deg smake på det selv, men du kan ta med det du trenger til babyen".

Sign!
Samme da vi reiste fra Tyrkia. Så lenge man sier det er barnemat, så skal det gå greit. Man kan jo ikke ha begrenset med mat med til ungene. Hva skjer hvis det blir forsinkelser og barnet f.eks ikke spiser annet enn mme? Eller middag på glass?

Ok, men da fyller jeg termosen helt opp og sier de noe på det får jeg bare helle det ut igjen i værstefall..

Ok, men da fyller jeg termosen helt opp og sier de noe på det får jeg bare helle det ut igjen i værstefall..

LineMerethe skrev:

Det eneste vi fikk påpakk for var at vi ikke presenterte det som barnemat. Vi glemte oss og lot det være i sekken men vi skulle ha tatt det opp og vist det frem og sagt at dette er til barnemat. :-) Gikk bra likevel da, heldigvis.

LineMerethe skrev:

Det eneste vi fikk påpakk for var at vi ikke presenterte det som barnemat. Vi glemte oss og lot det være i sekken men vi skulle ha tatt det opp og vist det frem og sagt at dette er til barnemat. :-) Gikk bra likevel da, heldigvis.

LineMerethe skrev:

Da må det være en termos du ikke er redd for og miste,
for jeg tror du kan risikere at de ber deg kaste den,eller sette den igjen utenfor sikkerhetskontrollen.

Men da kan jeg vell bare helle ut vannet og fortsatt ta med termosen? Termos kan de jo ikke nekte å ha meg på flyet..

LineMerethe skrev:
Men da kan jeg vell bare helle ut vannet og fortsatt ta med termosen? Termos kan de jo ikke nekte å ha meg på flyet..

tror de kan nekte deg det,men er ikke sikker.

Jeg hadde med sikkert fem-seks kartonger med NAN på flyet i håndbagasjen. Vi skulle mate de ca fire ganger på fire mellomlandinger så jeg var nødt til å ha de med. Det var helt greit på alle flyplassene.

Jeg hadde med sikkert fem-seks kartonger med NAN på flyet i håndbagasjen. Vi skulle mate de ca fire ganger på fire mellomlandinger så jeg var nødt til å ha de med. Det var helt greit på alle flyplassene.

jeg hadde med mye flytende til Linus da vi reiste. Bl.a en tåteflaske med saft (250ml). Det var ingen problem, men måtte smake på den på den ene flyplassen.
Når jeg reiste med Viljar i april spurte de om jeg hadde noe flytende til babyen i stelleveska. For det var helt i orden, men jeg måtte i såfall ta det ut av veska og legge det på bandet.

Back
Topp