Flytende paracet

Alvea

Forumet er livet
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Vi har brukt stikkpiller frem til nå, men nå har gutten min blitt såpass stor at han ikke vil ha verken stikkpiller eller termometer i stumpen. Aldri gitt han flytende før, men det finnes vel i forskjellige smaker osv? Helt ute av hele febergreia siden mini ikke har hatt det siden i vinter :rolleyes:

Wops, denne skulle publiseres på generelt :shy:

Wops, denne skulle publiseres på generelt :shy:

Vi har prøvd den med skogssbær smak fra paracett, funket greit men må blandes i feks smoothie ellers spyr hun det rett opp igjen:-/

Har både flytende og stikkpiller, men jenta mi sliter endel med forstoppelse og da er ikke det noe særlig å stappe i en stikkpille om hun er forstoppet, blir helt krise det. Så har brukt den flytende et par ganger:-)

Her går det kun i flytende. De har andre typer også med smeltetabletter osv.

Prøvd flytende.. men 4 åringen vil ikke ha det.. 2 åringen på nød

Her har mine likt pinex flytende bedre enn paracet. Er jo paracetamol i begge

Men nå er det aller best med pinex granulat. Et pulver med jordbærsmak som det bare er å svelge. Er som bruspulver sier de, og skulle ønske de kunne spise så mye de ville :p

Men da må de være fra 4 år og opp. Den fra 4-8 år kan være litt vrien å få tak i, men apotek1 skal ha den. Den fra 8-12 finner man litt flere steder

Går det ikke ann å knuse en vanlig tablett og blande med syltetøy/youghurt el og gi?

Det falt ikke i god smak her desverre.. Han ville heller ha stikkpillen enn den flytende, så da må den virkelig være ille :hilarious:

Det falt ikke i god smak her desverre.. Han ville heller ha stikkpillen enn den flytende, så da må den virkelig være ille :hilarious:
Prøv litt forskjellige smaker kanskje? Ikke alle smaker like godt. Den vi bruker kan lillegutt drikke en hel flaske av om han hadde fått lov :hilarious::hilarious:

Prøv litt forskjellige smaker kanskje? Ikke alle smaker like godt. Den vi bruker kan lillegutt drikke en hel flaske av om han hadde fått lov :hilarious::hilarious:
Ja vi får gjøre det! Han tok en sup fra den med skogsbær og sier «noook» før han har svelgt det :rolleyes: Haha, sånn var det her også når han gikk på penicillin mot øyebetennelse eller hva det var.. «naammmmm» :rolleyes:

Ikke alle tabletter kan knuses fordi virkningsstoffet kommer for fort ut i kroppen.
Det finnes vel heller ikke tabletter med riktig dose til små barn.

Paracet kan knuses. En 1/2 vanlig Paracet på 500 mg, dvs 250 mg er anbefalt dose for barn mellom 1 1/2 - 12 år (12-40 kg)

Paracet smeltetablett smaker banan...

Vi prøvde smelte tbl da han ikke vil ta medisiner og få han til å ta flytende ville vært en kamp

Da skal smeltetsblett prøves!
Her klarte de ikke smeltetablett. Den blir tykk og seig i munnen, og ekkel å svelge synes de.

Jeg måtte prøve selv for å skjønne hva de mente. Ikke smakte det så mye banan heller.

Den gir litt samme følelse i munnen som gaviscon tablett mot halsbrann.

Men jeg ser jo at andre barn liker den. Men bare så du vet at den også kan være ekkel for noen :)

Vi har brukt stikkpiller frem til nå, men nå har gutten min blitt såpass stor at han ikke vil ha verken stikkpiller eller termometer i stumpen. Aldri gitt han flytende før, men det finnes vel i forskjellige smaker osv? Helt ute av hele febergreia siden mini ikke har hatt det siden i vinter :rolleyes:
Vi gikk over til Nurofen (tror jeg den heter) til våre da de protesterte på stikkpiller. Den er tilsvarende Ibux, men ved sjelden bruk skal det være helt ok. Plusset med den kontra flytende Paracet, er at den smaker mye bedre (appelsin og jordbær finnes den i), og at man trenger mindre mengde per dose. Prøvde med både flytende Paracet, flytende Pinex og smeltetablett etter Nurofen, og det var blankt nei fra barna! Nurofen tar feberen godt, og virker å lindre smerte veldig fint.

Her klarte de ikke smeltetablett. Den blir tykk og seig i munnen, og ekkel å svelge synes de.

Jeg måtte prøve selv for å skjønne hva de mente. Ikke smakte det så mye banan heller.

Den gir litt samme følelse i munnen som gaviscon tablett mot halsbrann.

Men jeg ser jo at andre barn liker den. Men bare så du vet at den også kan være ekkel for noen :)
Søren :rolleyes: Jeg får brekninger bare av tanken på gaviscon, men det er verdt et forsøk! Det må jo finnes noe han vil ta :shy:

Back
Topp