Flytende Paracet?

Kakedeig

Forumet er livet
Septembermødre <3
Sommerfuglene
Fikk beskjed om at det var bedre enn stikkpiller av legen.

Skal denne ristes? Skal den i kjøleskapet?

Står ingenting?

Står det ikke så trengs det ikke. Skal den kjølig står det.

Trenger ikke å riste den og den skal ikke i kjøleskapet. Kjempe praktisk når man reiser så mye som vi gjør.

Har for ren vane å riste miksturer , så gjør det med denne også . Strengt tatt ikke nødvendig med denne da:) i forhold til oppbevaring stilles ingen spesielle krav, har den i romtemp og medesinskap her

Eg rister på allt sånt flytande. Har aldrig oppbevart de i kjøleskapet

Alle jeg har snakket med av helsepersonell sier stikkpiller er bedre:p vi har bare brukt flytende til ungene, eldste er fem år. Jeg er veldig fornøyd med det. Har smeltetabletter også, det synes jeg virker lurt.

Alle jeg har snakket med av helsepersonell sier stikkpiller er bedre:p vi har bare brukt flytende til ungene, eldste er fem år. Jeg er veldig fornøyd med det. Har smeltetabletter også, det synes jeg virker lurt.
Så rart, ved paracet så kan flytende være bedre for der vet man hvor mye som blir tatt opp av kroppen, i endetarmen er det så store variasjoner på hvor mye som blir tatt opp at flytende ofte blir anbefalt.

Så rart, ved paracet så kan flytende være bedre for der vet man hvor mye som blir tatt opp av kroppen, i endetarmen er det så store variasjoner på hvor mye som blir tatt opp at flytende ofte blir anbefalt.
Støtter denne.
Og romtemperatur er viktig som andre nevner.

Hilsen ei som jobber på apotek

Ja, jeg tror egentlig ikke de har rett:p men argumentene er vel at det er lettere å vite hvor mye man får gitt og at det tas raskt opp i endetarmen? Og flytende kan det være vanskelig å gi til babyer. Jeg foretrekker uansett å gi flytende selv:)

Vi praktiserer stikkpiller til baby til er samarbeidsvillig nok til å ikke spytte ut flytende, og smeltepille valgfritt når de blir tung nok (lette unger så det er lenge etter anslått alder...)

Ja, jeg tror egentlig ikke de har rett:p men argumentene er vel at det er lettere å vite hvor mye man får gitt og at det tas raskt opp i endetarmen? Og flytende kan det være vanskelig å gi til babyer. Jeg foretrekker uansett å gi flytende selv:)
Ifølge felleskatalogen tar det lengre tid för stikkpillene.

Raskt og nær fullstendig etter oralt inntak. Cmaxetter 1⁄2-1 time, peroralt, noe senere for stikkpillene.

Men for de som spytter ut flytende så forstår jeg jo at stikkpiller er å foretrekke men ellers burde flytende anbefales

Ga alltid flytende før, uten problemer. Fungerte raskt. Men nå spytter hun ut alt hun får i munnen. :(
Så ved veldig høy feber settes det stikkpiller, eller løser opp smeltetablett i noe drikke.

Er det smak på den flytende? Stikk piller kan jeg ikke gi lenger, må jo pinne jenta ned for å få det til og å svelge tabl. går heller ikke...

Takk for svar alle sammen :D Da står den oppå kjøleskapet, og den ristes nok selv om det ikke er nødvendig :P
Jeg har trodd at stikkpiller er bedre men er visst ikke det, sa legen.

Ja den er tilsatt smak men er visst ikke god fordi om :P

Takk for svar alle sammen :D Da står den oppå kjøleskapet, og den ristes nok selv om det ikke er nødvendig [emoji14]
Jeg har trodd at stikkpiller er bedre men er visst ikke det, sa legen.

Ja den er tilsatt smak men er visst ikke god fordi om :P
Alt er individuelt. Mine barn elsker smaken [emoji1]

Flytende paracet smaker skogsbær, flytende pinex smaker jordbær. (samme virkestoff, to forskjellige merkenavn).

Ristes fort av gammel vane. Men det et ikke farlig. Kjøleskap derimot kan ødelegge medisin så det bedriver jeg ikke med annet enn det som absolutt må i kjøleskap, annet oppbevares i medisinskap

Back
Topp