Flyskrekk

Lean

Forumet er livet
Assistert-jentene
Har en mann med ekstrem flyskrekk, og det er blitt så gale nå at han ikke makter å være med å fly for siste del av ivf forsøk. Han har heldigvis gjennomført den deken han MÅ være med på, men innsett gjør jeg alene. Vi skal også på sydentur om en mnds tid. Har nå bedt han gå til legen og snakke med han om å få noe beroligende. Men hva kan jeg regne med at han får? Noen som har gjort det samme og vet hvilke legemidler det er vanlig å bruke? Vi vurderer også kurs, men rekker ikke det før vi reiser til syden [emoji848]
 
Det er ikke sikkert han får noe, men om han gjør det, er det nok valium e.l.
Hvis han er mottakelig for placeboeffekt rundt dette, kan du kjøpe urtebasert sove-"medisin" på apoteket, f.eks. Valerina Forte.
:)
 
Det er ikke sikkert han får noe, men om han gjør det, er det nok valium e.l.
Hvis han er mottakelig for placeboeffekt rundt dette, kan du kjøpe urtebasert sove-"medisin" på apoteket, f.eks. Valerina Forte.
:)

Oki, takk for svar :) Han er nok ikke mye mottakelig for placeboeffekt nei. Får høre hva legen sier i dag :)
 
Han har time til lege noen dager før vi reiser (reiser 13.oktober) så foreløpig vet jeg ikke [emoji38]
Får håpe han får noe, kjedelig å være så redd!
Ønsler dere lykke til iallefall!
 
Jeg sliter selv med flyskrekk. Jeg har fått sobril av legen, det hjelper ikke mye, bare bittelitt. Om jeg tar mange nok sovner jeg, og det hjelper jo da (jeg bryr meg ikke om å være bevisst ved en evt ulykke). Forøvrig har jeg slutta å ta de, da jeg vil overkomme frykten, og har vært både i Bali, Tyrkia, Hellas og korte flyturer innenlands i ettertid. Jeg lever enda
 
Har han vurdert å kontakte flyplassen/flyselskapet for å høre om de kjører behandlinger for flyskrekk? Mange som gjør det. Litt mer varig enn beroligende medisin :) Ellers vet jeg endel og får innsovningsmedikasjon, spørs på lengde på flyturen :)

https://www.wideroe.no/kundeservice/flyskrekk-kurs Eksempelvis Widerøe sine. Finnes også private tilbydere.
 
Spørs hvilken personlighet man har, men jeg synes bestandig det er bedre å behandle redselen (med kunnskap og behandling), enn å drikke den vekk eller dope den vekk. Kroppen er redd fordi den ikke forstår og tolker flyvningen som en trussel, som trigger urinstinktene i kroppen. Det gjør vondt verre å bli sløvet når man får trigget instinkter om å løpe vekk fra en tiger.
 
Back
Topp